Goedemorgen allemaal,
Als internationaal bedrijf willen we ook graag NAV in ons vestiging in Engeland. We maken nu alleen gebruik van NAV in Nederland, we hebben hier ook de NAV server. Is het mogelijk dat men vanuit Engeland verbinding heeft met ons database, middels een VPN verbinding of internet. Mocht het mogelijk zijn hoe zit het dan met de licenties?
Wat moet er allemaal gebeuren om dit mogelijk te maken?
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties
0
Comments
Om UK te laten werken op de DB in Nederland, is een Terminal Server oplossing voldoende. Een VPN opstellen, en connecteren over die VPN via Remote Desktop lijkt me de meest gangbare oplossing. Qua licenties kan ik je echter niet helpen ... dat is niet mijn côté .
Eric Wauters
MVP - Microsoft Dynamics NAV
My blog
RIS Plus, LLC
hoofdvestigingen in NL gewerkt, waarbij vestigingen uit BE, DE, GB en FR allemaal een eigen
bedrijf binnen diezelfde database hadden. Uiteraard per bedrijf andere BTW tarieven en grootboekschema's (kun je
weer wel naar eenzelfde consolidatiegrb boeken), maar voor de rest werkte dat goed. Verbinding inderdaad via vpn over internet
(wel met router2router verbinding). Werkt net als thuiswerken, snelheid uiteraard afhankelijk van het internetabonnement.
Standaard zit er toch al een engelse taal in Nav dus dat werkt alleen maar makkelijker.
Gewoon nieuwe licenties bijgekocht via de partner in NL.