Kun je met een 1-user licentie 2 sessies openen ? dit wordt weergegeven als ik het 'server' commando uitvoer. Wat houdt dit precies in, kan iemand dat verklaren ?
Yes, for example the NAS is ever in the license, so you can for example connect one user with NAV Client and one with NAV NAS Service
Hi Garak,
thanks. So it is not possible to run de native database server and then open 2 client sessions or run on sql and open 2 clientsessions. Is that correct ?
bedankt, danke, merci, thanks voor de replies. De Nas is vlgs mij wat anders dan de database server. Maar ik dacht dat je dus altijd een 'extra' licentie had (die je voor een user kunt gebruiken). Maar dat is dus niet het geval.
Comments
Hi Garak,
thanks. So it is not possible to run de native database server and then open 2 client sessions or run on sql and open 2 clientsessions. Is that correct ?
Nee, de Navision runtime telt concurrent sessies, geen named users.
Je hebt altijd een gratis NAS maar dat was niet je vraag toch?
NAV checks the connected sessions and check this with the allowed sessions.
bedankt, danke, merci, thanks voor de replies. De Nas is vlgs mij wat anders dan de database server. Maar ik dacht dat je dus altijd een 'extra' licentie had (die je voor een user kunt gebruiken). Maar dat is dus niet het geval.
RIS Plus, LLC
mhm :-k "Clown" or "Witzbold" (buffoon)