Financial naar Attain

milten1milten1 Member Posts: 2
edited 2008-09-17 in NAV Dutch speaking only
Absolute
Beginners
Question

Situatieschets:

Ik ben net begonnen bij een Productie bedrijf in Suriname
Het eerste project wat op mijn bord valt is Upgrade Navision 2.60 A

De keuze was voor mijn komst al gemaakt voor Attain 4.0
Maar hoe meer ik me verdiep in Navision hoe meer er vragen op duiken.
Bijvoorbeeld:

Wat is het verschil tussen Navision, Navision Financial en Navision Attain.
Ik merk dat wanneer er gesproken wordt over 4.0 er niet meteen Attain 4.0 mee bedoeld wordt maar eerder nog Navision 4.0?

Ik vraag dit omdat we bezig zijn de mogelijkheid te onderzoeken om van Finan 2.60 A naar Attain 4.0 te gaan. Eigenlijk moeten we van 2.60 af wegens ondersteuning etc. maar of Attain 4.0 de logische stap vraag ik me af de upgrade wordt vooral gedaan om de module Supply Chain Management.

Probleem in alle gesprekken met Sales mensen hier 4.0 genoemd wordt maar intern hebben de mensen het over Navision Attain

Ik moet er wel bij vermelden dat ik in Suriname zit en hier hebben we niet veel bedrijven die NAV voor je installeren en Customizen.

Wie kan wat licht schijnen [-o<
Always know What 2 do
But don't always do what you know

Comments

• DenSterDenSter Member Posts: 8,307
    waarom 4.0? waarom niet 5.0? 4.0 is aan het einde van de levensduur, en 5.0 SP1 is net uitgekomen.

Oh en maak je niet te veel zorgen om de naam, het is hetzelfde product, maar vanwege marketing redenen hebben ze een aantal keer de naam veranderd.

Navision = Financials = Attain = MBS Navision = Dynamics NAV, allemaal hetzelfde, alleen verschillende versies.
  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Staat paramaribo op de officiele localisatielijst dan?

Kun je eens kijken bij Help - About? Ben benieuwd naar de versie. Zou zomaar de NL localisatie kunnen zijn uit die tijd.

Als Paramaribo niet op de officiele lijst staat moet je sowieso vraagtekens zetten bij termen als ondersteuning.

Ben zeer benieuwd...
Sign In or Register to comment.