leverancier koppelen aan klant en vv

Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
edited 2008-08-28 in NAV Dutch speaking only
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in 5.0 een (voorkeurs)leverancier te koppelen aan een klant ? Bijvoorbeeld een artikel heeft 2 leveranciers A en B en wordt door 2 klanten gekocht: C en D.
Kan dan bijvoorbeeld worden ingesteld dat indien klant C het artikel koopt, dit bij leverancier A wordt gekocht en indien klant D het artikel koopt, dit bij leverancier B wordt gekocht ?

Het artikel ligt ook op voorraad, zij het op gescheiden locaties per leverancier.

Indien dit binnen de standaard niet mogelijk is, is zoiets überhaupt te realiseren ?

Alvast bedankt voor de reacties.
mvg Adriaan

Comments

• Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Het enige wat je zou kunnen doen is de locatiecode voor klant C invullen met de locatie voor leverancier A, en de locatiecode voor klant D invullen met de locatie voor leverancier B. Maar dit geldt dan voor alle artikelen!
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Het enige wat je zou kunnen doen is de locatiecode voor klant C invullen met de locatie voor leverancier A, en de locatiecode voor klant D invullen met de locatie voor leverancier B. Maar dit geldt dan voor alle artikelen!

Dag Luc,

bedankt voor je snelle antwoord. Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit voor alle artikelen geldt die zo'n klant afneemt. Op zich wel een andere denkwijze die je voorlegt, ik zat zelf meer te denken aan een koppeling op klant/artikel/leverancierkaart dan op locatie/wms niveau. Ik ga verder proberen maar vooralsnog er vanuit dat het gewoon niet mogelijk is.
    mvg Adriaan
Sign In or Register to comment.