Probl bij verwerken betalingsvoorst. in telebank.

Mike1Mike1 Member Posts: 78
edited 2008-08-05 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Een klant van me heeft een probleem bij het verwerken van een betalingsvoorstel in Telebankieren. Op het moment dat hij zijn voorstel controleert is er niets aan de hand, echter op het moment dat hij dit voorstel gaat verwerken wordt de volgende melding weergegeven:

"BTW-soort mag niet zijn in Fin. dagboekregel Dagboeksjabloon =", Dagboekbatch=",Regelnr.='1'".

Heeft iemand hier ooit eerder deze foutmelding gezien, en zo ja, wat is de oplossing van deze melding, zo nee, weet iemand überhaupt waar het aan kan liggen.

Ik heb alle basisinstellingen mbt dagboeken en telebankieren nagelopen en daar stond alles goed.
Man who put head on railroad track get splitting headache...

Answers

• MaximusMaximus Member Posts: 105
    Ik denk dat er een lege regel staat in de tabel Financiele dagboekregel (tabel 81 General Journal Line). Als je die regel verwijderd zou je probleem opgelost moeten zijn.
  • NL4385NL4385 Member Posts: 12
    Is er op regel 1 een grootboekrekening gebruikt? Zet dan eens de kolom BTW-soort op de voorgrond en controleer dan of deze wel is gevuld. Vul desnoods deze met "Inkoop" of "Verkoop".
  • Mike1Mike1 Member Posts: 78
    Hoi Maximus,

Dat was ook een van mijn eerste gedachten, heb ook tabel 81 gerund, en eventuele lege boekingsregels verwijdert. Dat had echter geen effect.

Ik ben er nu achter waar het aan ligt, het zit hem al in de basis. Bij de bankboekingsgroepen welke je moet instellen wanneer je bankrekeningen aanmaakt, was het veld betalingen/ontvangsten onderweg nog leeg.

Als dat is ingevuld werkt het wel.
    Man who put head on railroad track get splitting headache...
Sign In or Register to comment.