tweetal problemen

BrianPostmaBrianPostma Member Posts: 7
edited 2008-06-01 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een 2tal problemen namelijk de volgende:

1. Als ik een klantnummer (1) selecteer wil ik dat er een aantal velden (2) mee veranderen. Ik krijg hier bijgevoegde foutmelding

2. Als ik een server selecteer (3) wil ik dat er een nieuw form getoond wordt waarop alleen de informatie van de geselecteerde server te zien. Er moet dus niet gebladerd kunnen worden.

Graag jullie hulp hiermee ik kom er echt niet meer uit.

Klik op de link voor de afbeelding. Ik kan hier geen plaatjes gebruiken?

http://www.techzine.nl/f/g/2211phpX0UL3w.JPG

Comments

• DenSterDenSter Member Posts: 8,307
    1 (1): heeft te maken met de manier waarop de nummer serie is ingesteld. Ik weet de NL vertaling niet, in het engels zou je naar Numbering Series moeten gaan, en dan naar de nummer serie die is gekoppeld aan te tabel waarin je aan het werken bent (dus die voor artikelen zit in Inventory Setup). Om voor die nummer serie ook handmatig nummers te kunnen invoeren, moet er een vinkje staan in het "Manual Nos." veld.

1 (2): dat moet je programmeren in de OnValidate trigger van het veld

2 (3): geen idee waar je het over hebt :-k he ziet ernaar uit dat je met een maat applicatie werkt.
  • BrianPostmaBrianPostma Member Posts: 7
    DenSter wrote:
    (3): geen idee waar je het over hebt :-k he ziet ernaar uit dat je met een maat applicatie werkt.

Ik wil een filter maken die alleen alle items tonen die bij het daarvoor geselecteerde veld horen.

Ik heb een lijst met servers. Als ik er 1 aanklik wordt er een nieuwe kaart geopend met daarop alle gegevens van die server. Maar dan kan ik doormiddel van de < en > knoppen bladeren door alle gegevens van die tabel. Dit wil ik niet ik wil dat hij enkel de gegevens van de geselecteerde server toont.

Hoe maak ik zo iets?
    Bedoel je PgUp en PgDn? Je kan proberen een SETRANGE op de primary key te zetten wanneer je het record selecteert. Als je het helemaal wilt afvangen, moet je dat in een filtergroup doen, zodat de gebruiker het zelf niet kan terugzetten.
  • BrianPostmaBrianPostma Member Posts: 7
    Ik probeer dit doormiddel van een filter iets in de zin van dit:

Interfaces.InterfaceType WHERE (InterfaceType=FILTER(FEI))

Maar dan laat hij toch nog de andere interfacetypes zien?

Hoop dat jullie nu echt denken van ja das toch logisch want het moet niet zo :)

Als dat zo is plz explain
    je hebt het eerst over servers, dan heb je het over een filter op interfacetypes, ik begrijp niet wat je wilt. Je bent kennelijk met een maatwerk applicatie aan het werken, waarvan ik de tabelstruktuur niet ken. Ik kan je met algemene dingen helpen, maar zonder de details van jullie systeem weet ik niet wat je nodig hebt.
  • p.willemse6p.willemse6 Member Posts: 216
    misschien is het handig om een cursus basis applicatiebeheer bij een Microsoft Partner te volgen, dan beheers je dit soort zaken direct... scheelt een hoop tijd.
Sign In or Register to comment.