Stuklijsten

lyotlyot Member Posts: 202
edited 2008-05-07 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Ik zou willen relaties instellen tussen artikelen, bijv. afgewerkt artikel A, B en C zitten in artikel X. X is dus een verzameling van voorgaande artikelen A,B en C en dit steeds volgens vaste verhoudingen.

Ik heb vernomen dat er iets is als stuklijsten, blijkbaar een restant van wanneer de productiemodule nog niet volledig was geïntegreerd was in NAV. Kan ik deze gebruiken om voor artikel X een stuklijst te tonen?

Eenmaal op een verkooporder maak ik wel geen gebruik van de functionaliteit Stuklijst tonen, dit omdat hij dan artikel X verwijdert (en vervangt door een omschrijving van het artikel als header).

Kan ik gebruik maken van tabel 90 (BOM Component) om deze relatie tussen artikelen bij te houden en te gebruiken als basis voor eigen maatwerk? Of gebeurt er toch iets achter de schermen als een vk-order geboekt wordt met een artikel die voorkomt in een stuklijst of een stuklijst heeft.

Comments

• DenSterDenSter Member Posts: 8,307
    BOM Component is de tabel waar stuklijsten worden bewaard, dus je zit in de goede richting :). En het was geen restant van de productie functionaliteit, het was iets op zichzelf staand.
Sign In or Register to comment.