Temp table en CALCSUMS

Luc_VanDyck
Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
Klopt het dat, indien een temp-table gebruikt wordt, het geen zak uitmaakt of er een SumIndexField bestaat bij het gebruik van de CALCSUMS functie?
Ik zie nl. het dialog-schermpje verschijnen met een counter, bij het gebruik van CALCSUMS. Wellicht omdat ie alles in memory op de client bijhoudt.
Levert een REPEAT ... var := var + fieldvalue ... UNTIL constructie hier snelheidswinst (draait op een SQL db)?
Of moet ik me wenden tot de traditionele manier van programmeren, nl. het zelf bijhouden van de totalen in zogenaamde totaal-records in deze temp-table?
Ik zie nl. het dialog-schermpje verschijnen met een counter, bij het gebruik van CALCSUMS. Wellicht omdat ie alles in memory op de client bijhoudt.
Levert een REPEAT ... var := var + fieldvalue ... UNTIL constructie hier snelheidswinst (draait op een SQL db)?
Of moet ik me wenden tot de traditionele manier van programmeren, nl. het zelf bijhouden van de totalen in zogenaamde totaal-records in deze temp-table?
No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
0
Comments
-
He, wel eerst zoeken ..
http://www.mibuso.com/forum/viewtopic.p ... t=calcsums
0 -
Had geen topics gevonden in mijn eerdere search. En deze thread zegt ook niets over de performance van de CALCSUMS-functie, wanneer deze met een temp-table gebruikt wordt.No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)0
-
Ik ben daar laatst met jou collega Dirk mee aan het proberen geweest als mijn geheugen me niet in de steek laat.
We hadden toen een calcsums verplaatst van een SQL tabel naar een tijdelijke constructie en daarmee tijdwinst behaald.
Misschien moet je Michael Nielsen een mailtje sturen of de client indexen en sumindexfields opbouwd bij tijdelijke tabellen.
Wel interessant...0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions