Options

Telebankieren en vreemde valuta

Gert_BarmentloGert_Barmentlo Member Posts: 29
edited 2012-07-03 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een vraag mbt Telebankieren en vreemde valuta. (in 3.70)

Onze bankrekening voor de bank is ingericht in lokale valuta.

We hebben een leverancier met valutacode GBP en betalingswijze buitenland met de benodigde protocollen.

We moeten een inkoopfactuur betalen waarvan de leverancierspost in GBP is.

Als ik het voorstel aanmaak wordt de leverancierpost getoond in lokale valuta en niet in GBP. De velden Valuta VV en Bedrag VV zijn niet gevuld.
Als ik deze post verwerkt en opstuur naar de bank wordt de rekening in Euro's betaald. Dit is niet de bedoeling. Hoe los ik dit op?

Comments

  • Options
    JacoJaco Member Posts: 16
    Beste Gert,

    Dit is een stukje NL functionaliteit wat niet goed is ontwikkeld. De bedragen worden omgezet naar de valutacode van de desbetreffende bank.

    Wat er gedaan moet worden is als volgt.
    Op het telebankierenvoorstel moeten 2 kolommen worden toegevoegd namelijk "Valuta VV" en "Bedrag VV". Als deze twee kolommen zijn gevuld met bv valuta VV = USD en bedrag VV = USD bedrag dan worden deze waardes meegegeven in het BTL91 bestand en wordt er in de vreemde valuta betaald.

    Hopelijk kan je hier wat mee.
  • Options
    jheesterbeekjheesterbeek Member Posts: 4
    Ik heb precies dezelfde vraag, maar werk met NAV2009.
    Ik hoop dat dit inmiddels in NAV2009 wel goed is ontwikkeld...

    Kan iemand me adviseren?
    Ik heb een vraag mbt Telebankieren en vreemde valuta. (in NAV2009)
    Onze bankrekening voor de bank is ingericht in lokale valuta (EUR).
    We hebben een leverancier met valutacode GBP en betalingswijze buitenland met de benodigde protocollen.
    We moeten een inkoopfactuur betalen waarvan de leverancierspost in GBP is.
    Als ik het voorstel aanmaak wordt de leverancierpost getoond in lokale valuta en niet in GBP. De velden Valuta VV en Bedrag VV zijn WEL gevuld.
    Als ik deze post verwerkt en opstuur naar de bank wordt de rekening in Euro's betaald. Dit is niet de bedoeling. Hoe los ik dit op?
Sign In or Register to comment.