Options

[solved] ophalen opmerkingen op report

Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
edited 2007-11-13 in NAV Dutch speaking only
dag problemsolvers,

ik loop met m'n hoofd tegen de muur ](*,) . Ik heb alle posts al bekeken over dit item maar het lukt mij niet om op een service offerte de opmerking af te drukken welke bovenin de header kan worden ingegeven.
Via de global greccomment heb ik de juiste tabel al geselecteerd, maar mijn SETRANGE commando's werken niet. Wie kan/wil mij helpen:

in de ONPREDATAITEM van mijn dataitem heb ik onderstaande regels:
greccomment.setrange(greccomment."Table Type","Work Order Header"."Document Type");
greccomment.setrange(greccomment."Doc No.","Work Order Header"."No.");

toch is er niets zichtbaar van het opmerkingenveld op mijn report.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
mvg Adriaan

Comments

  • Options
    lyotlyot Member Posts: 202
    Meerdere greccomment mogelijk per "Work Order Header"+"Work Order Header"."No."?

    (1)Ja->
    Appart dataitem voor maken die gelinkt is aan dataitem Work Order Header.

    (2)Nee->
    kijken of "Work Order Header"."Document Type" + "Work Order Header"."No." geen Primary Key is op greccomment
    (2.1)Ja--> greccomment.GET("Work Order Header"."Document Type","Work Order Header"."No.")
    (2.2)Nee--> IF greccomment.FINDFIRST THEN; achteraan toevoegen aan uw statement
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    lyot wrote:
    Meerdere greccomment mogelijk per "Work Order Header"+"Work Order Header"."No."?

    (1)Ja->
    Appart dataitem voor maken die gelinkt is aan dataitem Work Order Header.

    (2)Nee->
    kijken of "Work Order Header"."Document Type" + "Work Order Header"."No." geen Primary Key is op greccomment
    (2.1)Ja--> greccomment.GET("Work Order Header"."Document Type","Work Order Header"."No.")
    (2.2)Nee--> IF greccomment.FINDFIRST THEN; achteraan toevoegen aan uw statement

    Dag Lyot,

    bedankt voor je snelle reactie.
    optie 1: moet ik uitproberen, weet niet of ik dat werkend krijg;
    optie 2: de primary keys van de tabel zijn: Table Type,Doc No.,Doc. Line,Subline,Comment Line No.;
    optie 2.1: er kunnen meerdere regels zijn, maar altijd gerelateerd aan de betreffende werkorder;
    optie 2.2: deze loopt vast omdat de .get niet werkt;
    mvg Adriaan
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    beste Lyot,

    ik heb je optie om een dataitem toe te voegen, uitgevoerd. Nu komt keurig de opmerking op mijn report, dus bedankt voor de tip. Echter alleen de 1e regel wordt steeds weergegeven. Kun je me misschien op weg helpen hoe ik meerdere regels kan weergeven ? (ze hebben wel allemaal een eigen regelnummer in de tabel, maar hoe kan ik bijv. aangeven dat in mijn veld[1] de tekst van regel 1 wordt weergegeven en in mijn veld[2] de tekst van regel 2 etc. of is er misschien een andere methode ?).
    mvg Adriaan
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Adriaan2k wrote:
    ik loop met m'n hoofd tegen de muur
    Goede raad : kleef eerst een kussen tegen de muur! :mrgreen:

    Je moet dit controleren:
    -het dataitem dat je hebt toegevoegd moet gelinkt zijn aan de header met behulp van properties DataItemLinkReference,DataItemLink.
    -de section dat je moet toevoegen moet de Body zijn van dat nieuwe dataitem.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    kriki wrote:
    [Goede raad : kleef eerst een kussen tegen de muur! :mrgreen:

    #-o ik wist dat ik iets vergat......een kussen !

    bedankt Kriki. Ik zag even over het hoofd dat ik de velden in een headersectie had geplaatst. :oops:
    mvg Adriaan
Sign In or Register to comment.