status stukslijst omzetten kost veel tijd

RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
edited 2012-03-27 in NAV Dutch speaking only
Bij het omzetten van de status in een productie stuklijst kost dit wel 10-20 seconden.
De status in een prod.stuklijst zet ik om van "in ontwikkeling" naar "gecertificeerd".

Dit probleem is overigens alleen bij nieuw opgevoerde artikelen.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Rob


PS wij werken hier via een rdp.
Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
NAV 7.1

Comments

  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Status is onderdeel can de clustered index van de productietabellen. De manier waarop dit standaard is opgezet kan zorgen voor het rebuilden van gedeeltes van deze index wat zeer lang kan duren.

    Ik heb goede resultaten behaald met het wijzigen van deze index wanneer de klant op SQL draait. Draaien jullie op SQL?
  • flfl Member Posts: 184
    Meestal is dit probleem veroorzaakt door het dynamisch berekenen van de low level code.

    Deze routine lijkt niet zo efficient te zijn. Meestal kies ik er voor bij een groot aantal stuklijsten en/of regels om de berekening van de low-lovel code als een periodieke activiteit op te nemen.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
    Ik wil graag nog even terugkomen op dit probleem.
    Inmiddels duurt het bij bepaalde stukslijsten 1 tot 2 minuten voordat deze is gecertificeerd.
    Het probleem is dat dit alleen gebeurd met stukslijsten waarin een artikel zit die ook in andere honderden stukslijsten voorkomt.

    Is dit nog op te lossen of zijn we genoodzaakt over te gaan op een Sql database?
    Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
    NAV 7.1
Sign In or Register to comment.