Options

Error OLE-besturingselement GUID

RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
edited 2007-08-24 in NAV Dutch speaking only
Als ik via verkoop>documenten>invoice export een map wil opzoeken waarin ik het bestand wil exporteren krijg ik de volgende foutmelding:

Er kon geen werkkopie van het OLE-besturingselement of de Automation Sever met identification GUID = {F9043C85-F6F2-101A-A3C9-08002B2F49FB} ...

Controleer of het OLE-besturingselement of Automation Server correct geinstalleerd en geregistreerd is.


Is dit op te lossen?

Rob
Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
NAV 7.1

Answers

  • Options
    fverkelfverkel Member Posts: 66
    Raadpleeg uw dealer.

    "Invoice export" zal een maatwerkrapport zijn.
    Daar zal de programmeur een automation gebruikt hebben, en die moet op de client geïnstalleerd zijn.

    Of je verwijdert de automation met bijbehorende code uit het report. Het ingeven van pad+bestandsnaam kan ook zonder.
    Keep It Simple and Stupid (KISS), but never oversimplify.
  • Options
    RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
    Wij maken gebruik van remote desktop.
    Als ik Navision opstart op de server dan gaat het wel goed.

    Het is overigens niet alleen de invoice export. Ook de afbeeldingslocatie opzoeken in een artikelkaart gaat fout met dezelfde foutmelding.
    Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
    NAV 7.1
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Ik neem aan dat de Navision versie die via Remote Desktop opgestart wordt, op een andere PC staat dan op de server?

    Kijk in dat geval in de directory waar Navision geïnstalleerd is (op de Remote Desktop PC) of er een bestand comdlg32.ocx bestaat. Open dan een DOS-box, ga naar deze directory, en typ "regsvr32 comdlg32.ocx". Start nu Navision terug op en hopelijk is het hiermee opgelost.

    Zoniet, dan dien je de programmeur te vragen welke automation server deze gebruikt heeft in zijn programma. Dit dient dan op deze PC geïnstalleerd te worden.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
    Bedankt! dit was de oplossing!
    Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
    NAV 7.1
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Top! Kan je het Subject van je topic wijzigen in [SOLVED] of [OPGELOST]? Dan weten anderen dat ze in dit topic de oplossing vinden.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
Sign In or Register to comment.