Als ik via verkoop>documenten>invoice export een map wil opzoeken waarin ik het bestand wil exporteren krijg ik de volgende foutmelding:
Er kon geen werkkopie van het OLE-besturingselement of de Automation Sever met identification GUID = {F9043C85-F6F2-101A-A3C9-08002B2F49FB} ...
Controleer of het OLE-besturingselement of Automation Server correct geinstalleerd en geregistreerd is.
Is dit op te lossen?
Rob
Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
NAV 7.1
0
Answers
"Invoice export" zal een maatwerkrapport zijn.
Daar zal de programmeur een automation gebruikt hebben, en die moet op de client geïnstalleerd zijn.
Of je verwijdert de automation met bijbehorende code uit het report. Het ingeven van pad+bestandsnaam kan ook zonder.
Als ik Navision opstart op de server dan gaat het wel goed.
Het is overigens niet alleen de invoice export. Ook de afbeeldingslocatie opzoeken in een artikelkaart gaat fout met dezelfde foutmelding.
NAV 7.1
Kijk in dat geval in de directory waar Navision geïnstalleerd is (op de Remote Desktop PC) of er een bestand comdlg32.ocx bestaat. Open dan een DOS-box, ga naar deze directory, en typ "regsvr32 comdlg32.ocx". Start nu Navision terug op en hopelijk is het hiermee opgelost.
Zoniet, dan dien je de programmeur te vragen welke automation server deze gebruikt heeft in zijn programma. Dit dient dan op deze PC geïnstalleerd te worden.
NAV 7.1