goedemorgen. Ik loop weer tegen iets bijzonders aan in een report: wij hebben een specifiek report voor de verkoopfaktuur. Hierop staan de (resource)regels die worden opgehaald vanuit de projecten. Als ik de section sales invoice line, zichtbaar houdt, dan zie ik keurig alle geboekte regels per resource.
Ik wil echter een totaal per resource tonen dmv een groupfooter en dan de sectie sales invoice line niet tonen. Dit geeft een veel overzichtelijkere faktuur. Echter mijn groupfooter wordt in het geheel niet getoond. De property GroupTotalFields in het data-item Sales Invoice Line staat op no.
Wie kan mij hierbij helpen met een oplossing ? welke verdere gegevens zijn er evt. nodig ?
mvg Adriaan
0
Comments
Heb je de property TotalFields ook gevuld? Kun je even aangeven hoe je report in elkaar zit? Welke dataitems gebruik je en hoe zijn ze met elkaar gelinkt? Zet ook even de properties van de dataitems erbij aub.
Groeten, Max
Dag Max,
het veld Totalfields is gevuld met het veld 'Line Amount'. Als ik in een report een grouptotal toevoeg dan zie ik deze altijd. Nu zitten er een aantal dataitems van het type 'integer' bij waarin de inhoud van de (kop)velden wordt bepaald. Het is een aanpassing op een bestaand report met C/al code daarin. Ik zie echter niet waarom wel de sectie body 'sales invoice line' wordt weergegeven maar niet de grouptotal sectie.
ik zal proberen hieronder de code weer te geven (schrik niet):
een aantal dingen in de code vallen me op. Allereerst de CurrReport.BREAK die ervoor kan zorgen dat het verwerken van het Dataitem Sales Invoice Line kan worden afgebroken en weer verder gegaan wordt met het bovenliggende Dataitem. Er worden dan ook geen sections gegenereerd voor Sales Invoice Line. Heb je dit als eens gedebugged?
Van welk bestaand report is dit een kopie? Van de standaard Navisionfactuur R206?
Kun je het report exporteren als txtfob en die posten als reply? Ik moet even weten hoe de dataitems gelinked zijn en hoe de properties ingesteld zijn.
Dag Max,
ik zit er net weer tegenaan te lopen...ik kom er niet uit. Het originele report is de standaard faktuur in de database. Ik heb aan de code niets gewijzigd, alleen de sectie grouptotal toegevoegd. Ik ga even proberen het fob als txt bestand te exporteren. Moet ik het dan hier posten? het zal wel een enorme lap tekst worden dan. ps. je bent nog laat bezig
het is idd laat, maar dan ben ik vaak productiever dan overdag Ik weet wat er mis is. Je hebt als GroupTotalFields No. ingegeven. Dit is goed, maar het werkt alleen als er een sleutel actief is waar dit veld ook in zit.
Je moet het volgende doen:
- Op T113 Sales Invoice Line een nieuwe sleutel toevoegen met alleen het veld No. erin;
- In het Report DataItem Sales Invoice Line verander je de property DataItemTableView in het volgende: SORTING(No.).
Je zal zien dat de GroupFooter dan wel wordt afgedrukt.
Groeten, Max
ik heb ook zitten kijken naar de sleutel, maar kon daar niets vreemd aan zien ](*,) . Is het ook mogelijk die sleutel toe te voegen aan de huidige gebruikte sleutel ? dat ga ik anders wel even proberen. Ik ben je zeer dankbaar voor je hulp =D>
ik zou de bestaande sleutel NOOIT aanpassen omdat dit de primaire sleutel is van T113. Je gaat dan dingen op andere plekken omver gooien en dit gaat ongetwijfeld problemen opleveren. Beter is om een nieuwe sleutel aan te maken. Succes!