Options

(sub)totalen van zichtbare sectie

Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
edited 2007-06-12 in NAV Dutch speaking only
beste nav collega's, ik doe regelmatig een verzoek en leer iedere keer bij maar ik heb weer een vraag waar ik niet uitkom. In een report heb ik een showoutput opdracht staan waardoor bepaalde artikelregels zichtbaar zijn en de rest niet. Mijn subtotalen en totalen worden echter gebaseerd op alle artikelregels en niet alleen degene die zichtbaar zijn.
Ik heb een rekenveld op de artikelregel staan wat de zichtbaarheid bepaalt:

CurrReport.SHOWOUTPUT(voorstel > 0);

Mijn subtotaal en totaal kloppen nu dus niet met de getoonde regels.
Het commando curreport.skip(voorstel >0) werkt niet.

Alvast weer bedankt voor jullie hulp.

ps. mijn vorige post betreft hetzelfde report waarvoor Alain mij al heel erg heeft geholpen waarvoor mijn dank.
mvg Adriaan

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    De OnAfterGetRecord-trigger dient om te beslissen of een record moet gebruikt worden of niet. Als een record niet nuttig is, moet het hierin overgeslagen worden (CurrReport.SKIP).

    De OnPreSection-trigger dient ENKEL EN ALLEEN om te beslissen of die bepaalde sectie moet getoond worden of niet. Het dient dus niet om te beslissen of een record nuttig is of niet. Als Navision hierin komt zal het record gebruikt worden om totalen te berekenen.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    kriki wrote:
    De OnAfterGetRecord-trigger dient om te beslissen of een record moet gebruikt worden of niet. Als een record niet nuttig is, moet het hierin overgeslagen worden (CurrReport.SKIP).

    De OnPreSection-trigger dient ENKEL EN ALLEEN om te beslissen of die bepaalde sectie moet getoond worden of niet. Het dient dus niet om te beslissen of een record nuttig is of niet. Als Navision hierin komt zal het record gebruikt worden om totalen te berekenen.

    Ha Alain, ik begrijp al wat ik fout doe. Ik heb de .skip opdracht nu in de onaftergetrecord gezet en nu werkt het wel. Wederom mijn dank =D>
    mvg Adriaan
Sign In or Register to comment.