Hallo,
ik heb weer een vraag mbt een report. Ik wil in een report met data item "item" op de regel de inkoopprijs van de betreffende leverancier ophalen uit tabel 'purchase price' nr. 7012. Ik heb nu het commando
grecpurchprice.get(item."no.", item."vendor no.");
Dit is echter niet correct want ik krijg een foutmelding mbt de andere velden uit tabel 7012. Wie kan mij aan het juiste commando of een andere oplossing helpen ? alvast bedankt voor jullie hulp.
mvg Adriaan
0
Comments
Of je zet filters (SETRANGE of SETFILTER) om een record te vinden en een fout te vermijden.
No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!
Bedankt Alain voor je snelle antwoord. Ik weet alleen niet hoe met de overige velden om te gaan omdat deze volgens mij niet aan een veld in de itemtabel zijn gelinked. Met het setrange of setfilter commando moet je toch eerst de tabel in je report hebben opgehaald via het .get commando ? of kan ik meteen een set...commando ingeven ?
In jouw geval:
Met een filter op Item No. en Vendor No. is het mogelijk dat je meerdere records hebt (verschillende prijzen op verschillende datums of ook staffelprijzen).
Dus voor 1 enkel record te hebben, moet je ook een filter op "Start Date" zetten En in geval van staffelprijzen En in geval van verschillende Unit of Measure, ook een filter op deze.
In geval van filters op Start Date of Minimum Quantity, moet je FINDLAST of FIND('+') gebruiken om het laatste record (laatst mogelijk datum die geldig is of hoogst mogelijk quantity die geldig is) te vinden.
No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!
Item No.,Vendor No.,Starting Date,Currency Code,Variant Code,Unit of Measure Code,Minimum Quantity
Zolang je niet filtert met een specifieke waarde op ALLE velden in die sleutel zul je mogelijks meer dan 1 record tegenkomen.
Als je voor alle velden zo een waarde hebt, doe dan een GET. Indien niet: filteren + een lus.
"I tried filtering life, but the universe returned an Internal Error"
Daarom dat SalesSetup.GET lukt (ipv SalesSetup.GET('')): Het veld "Primary Key" is een Code-veld en van de enige record is dat veld altijd blanco.
"I tried filtering life, but the universe returned an Internal Error"