Options

Employee Portal vs Terminal Server

TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
edited 2007-05-11 in NAV Dutch speaking only
Iemand een idee wat het verschil is in functionaliteit en in kostprijs tussen beiden?

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Verschil is ENORM.

    Met TS werk je nog steeds met de gewone NAV client. Eigenlijk open je een console op een andere PC, waardoor je het bureaublad krijgt van die PC. Je kan dan NAV opstarten en gewoon werken alsof je lokaal werkt, met dezelfde client.

    Via EP werk je eigenlijk met Sharepoint. De mensen van NAV hebben een paar extra webparts ontwikkeld, die kunnen connecteren (via een redelijk ingewikkelde setup) met NAV. Je kan in NAV schermen ontwikkelen (lijsten, cards, ...) door middel van parametrisatie en koppeling aan tabellen. In je sharepoint krijg je dan data van NAV in die nieuwe webparts.

    Via EP heb je dus minder functionaliteit (bepaal je zelf in die parametrisatie). Een EP user kost dan ook veel minder (ik dacht 120 EUR). Via TS heb je een volwaardig NAV user nodig, wat tien maal duurder is.

    Wat het beste is om te gebruiken hangt een beetje van de omgeving af. Wat moet het kunnen? Welke mensen gaan ermee werken? In welke mate moet er maatwerk op komen?

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Hey bedankt, Waldo!

    Alweer heb je me voortreffelijk geholpen! Somebody give this man an award!! [-o<

    Het is voor een offerte, en ik denk dat ze al stijl achterover zullen slaan als ze de prijzen van de kassamodule, servicemodule en EP zullen zien. Maar kom... Dit geheel terzijde!

    Nogmaals bedankt!
  • Options
    azerty74azerty74 Member Posts: 82
    Met EP kan je via een web-part pagina ook data inserten/aanpassen/wissen. Je kan in feite in EP paginas bouwen met Lijst/Kaart of Header-Line web parts.
    Wat je niet gaat kunnen denk ik is bijvoorbeeld boekingsroutines aanroepen. Dus de mogelijkheden van EP zijn toch nog redelijk beperkt als je meer wil doen dan alleen data raadplegen.
    Debugging is twice as hard as writing code. Therefore if you write the code as cleverly as possible you are by definition not smart enough to debug it.
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Wel, dat moet ik tegenspreken. :oops:

    Ik ben geen EP fan, maar de laatste ontwikkelingen die ik gezien heb op Convergence, is dat je inderdaad kan boeken ... en dat er hier en daar code kan uitgebreid worden, zodat je eender welke routine kunt aanroepen. Zelfs achter knoppen.

    Nu ken ik hier de details niet van, enkel maar gezien op zo'n EP-sessie op Convergence.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Alweer heb je me voortreffelijk geholpen! Somebody give this man an award!! [-o<
    Dat is al gebeurt!
    Microsoft heeft hem MVP gemaakt! Een welverdiende herkenning!
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    kriki wrote:
    Alweer heb je me voortreffelijk geholpen! Somebody give this man an award!! [-o<
    Dat is al gebeurt!
    Microsoft heeft hem MVP gemaakt! Een welverdiende herkenning!
    Thx 8)

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
Sign In or Register to comment.