Options

Nog enkele probleempjes...

TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
edited 2007-03-19 in NAV Dutch speaking only
Sorry mensen maar ik moet ALWEER een beroep doen op jullie hulpvaardigheid... Ik wou echt dat ik dit alleen kon oplossen, maar ik ben nog maar een flinke 3 weken met Navision 4.0 bezig. Ik heb de Dev I cursus en basishandleiding een paar dagen doornomen en werd meteen in het hol van de leeuw geworpen.

De klant waar ik voor werk had enkele problemen na het testen van zijn programma. Vraagjes zoals hoe kan ik mijn klantenoverzicht sorteren, kan ik net nog zelf oplossen :D, en ik heb de hele tijd gezwoegd op de volgende problemen maar ik vond geen uitweg...

Dus richt ik me opnieuw tot jullie!

De oplossing moet niet, maar goede raad is altijd welkom!

• Als je verschillende leveranciers hebt voor een artikel en je zet dat artikel op je offerte, dan haalt hij de prijs van de artikelkaart. Kan het niet dat je de leverancier moet selecteren zodat hij zelf gaat kijken welke prijs hij dan moet nemen? Nu moet je eerst de prijs op de artikelkaart typen. Da's veel werk.

• Verkoopofferte: als je 'm print, vraagt hij: "wilt u een taak voor opvolging maken?" Als je 'ja' klikt, geeft hij een foutmelding: "ordercontactpersoonnr. Moet worden ingegeven in verkoopkop documentsoort='offerte', nr=…".

• Inkoopfactuur: hij neemt de kostprijs / vaste verrekenprijs niet van de artikelkaart????

En de zwaarste dobber: klant wil een rapportje met een overzicht van de aantal gewerkte uren per werknemer, per klant. (Het is een bouwfirma) Waar moet ik die gegevens uithalen? Orders (die fungeren als werkbonnen) of resources?

Comments

  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    In verband met het rapport,

    Ik moet enkel de resources van de werknemers hebben (met als Nr: Wxxx)

    Ik had dus volgende filter ingesteld bij SourceExpr: Resource.SETFILTER("No.",'W001..W999')

    Nu krijg ik volgende error:

    Control () heeft een ongeldig datatype VOID. Geldige datatypes zijn: Char, Integer, Code, ...

    Nochtans is W001 en volgende van het type Code.

    Ben ik iets vergeten?
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Ik heb zowat alles kunnen oplossen met behulp van de collega'tjes hier op het werk. =D>

    Anyway... Hier heb ik nog steeds problemen mee:
    Verkoopofferte: als je 'm print, vraagt hij: "wilt u een taak voor opvolging maken?" Als je 'ja' klikt, geeft hij een foutmelding: "ordercontactpersoonnr. Moet worden ingegeven in verkoopkop documentsoort='offerte', nr=…".

    Kan er iemand meer kwijt over deze foutmelding?
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    NAV probeert een record aan te maken in de "Interaction Log Entry". Om dit aan te kunnen maken, moet er een "Contact No." ingevuld zijn op de verkoopkop.

    Waarschijnlijk heb je een klant geselecteerd waarvan geen contact werd aangemaakt.

    Allez, dat hoop ik toch, anders zit ik je hier wat wijs te maken :wink: .

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Niet elke klant heeft een contactpersoon (hiermee bedoel ik dus dat ik dat zowel krijg bij klanten zonder contactpersoon, als met), en wat nog vreemder is dat de foutmelding enkel verschijnt bij het afdrukken via Afdrukvoorbeeld...

    Rare mensen, die Microsoft Navision makers... :-k
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    KLopt, want bij afdruk staat de code om een interactielogpost aan te maken. Niet zo onlogisch, want men gaat ervan uit dat je bij afdruk het gaat verzenden naar de contact ... zodat het ook gelogd moet worden.

    Uiteraard moet je bij deze altijd een contact hebben, anders kan je't gewoon niet loggen.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Dus moet ik tegen de klant dan gewoon zeggen dat hij voor elk van zijn klanten een contactpersoon moet aanmaken? Of ze gewoon aan het contactpersoonnummer linken?
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Dat kan je doen.

    Ik dacht dat er hier of daar wel een instelling was om dit automatisch te doen, maar ik weet niet meer van buiten waar.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Bedankt, ik zoek het wel eens uit!
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    'k Heb net even getest. Je moet zorgen dat in de marketing setup, op tab "synchronisation", bij klanten een Bus. Relation Code ingeven.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    HEEEEEEEEEEEEEL hartelijk bedankt!

    8)
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    8)
    No prob

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
Sign In or Register to comment.