Options

Navision 5.0

TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
edited 2007-03-08 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een ambetant vraagje over Navision 5.0.

Nu heb ik niet echt een probleem, maar ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de nieuwe versie... Het is de bedoeling dat ik het programma in "mensentaal" ga voorstellen (gepensioneerde vrouw en haar hond moeten het begrijpen). Tot zover heb ik enkel de Microsoft presentatie gevonden, maar die geeft teveel technische informatie.

Heeft er iemand soms iets nuttigs??

Alvast bedankt! \:D/

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Sinds ik met Waldo werk weet ik wat ambetant is. :mrgreen: (Niet dubbelzinnig bedoeld).

    Ter zake: Zoek je deze informatie specifiek over 5.0 of mag het ook een oudere navision versie zijn?

    Gaat het over simpele uitleg over navision algemeen of nieuwe functies in 5.0?
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Het mag over een oudere versie zijn ook, maar liefst niet ouder dan 4.0.

    Het is de bedoeling dat ik een inleiding heb die Navision wat "algemeen" bespreekt, om de interesse op te wekken, en dan dieper op Corsica in te gaan (wat de nieuwe functionaliteiten zijn enzo).

    De mensen van wie ik de opdracht gekregen hebben willen dat ik de technische en engelse termen zoveel mogelijk vermijd (wat niet gemakkelijk is, die klinken immers zo belachelijk in het Nederlands - hoe vertaal je breadcrumb bar trouwens??)
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Aha, dan heb je het dus over 5.1 en niet over 5.0

    De nieuwe client is verschoven richting de 5.1 release.

    Ik ben bang dat ik je dan niet kan helpen helaas.
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Over 5.0 mag ook...

    Zolang het publiek maar een beeld krijgt van wat ze kunnen met de nieuwere versies is het goed.
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    En wat betekent 'ambetant' dan wel? :-k

    Ik zou termen als 'Corsica' overigens vermijden, dat is een oud codewoord dat MSFT gebruikte voor een versie die niet meer in de planning zit. Het zal in elk geval niet de officiele benaming zijn van een uitgebrachte versie.
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Volgens Van Dale:

    am·be·tant (bn.)
    1 [Belg., inf.] vervelend

    http://www.vandale.be/opzoeken/woordenb ... d=ambetant
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Volgens Van Dale:

    am·be·tant (bn.)
    1 [Belg., inf.] vervelend

    Daarom zei ik ook, niet dubbelzinnig opvatten, ik moet nog een steakje prikken met ons Waldo in San Diego. :mrgreen:
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    KLopt ... en als je onze meeting bekijkt ... dat is tussen 7am en 7.30am :lol:

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Prima steaktijd. =P~

    Pintje erbij

    Zeker niet ambetant

    Hola, we gaan met deze post aan de haal...
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Sterker nog, dat is behoorlijk inambetant :mrgreen:
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Ik heb een ambetant vraagje over Navision 5.0.

    Nu heb ik niet echt een probleem, maar ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de nieuwe versie... Het is de bedoeling dat ik het programma in "mensentaal" ga voorstellen (gepensioneerde vrouw en haar hond moeten het begrijpen). Tot zover heb ik enkel de Microsoft presentatie gevonden, maar die geeft teveel technische informatie.

    Heeft er iemand soms iets nuttigs??

    Alvast bedankt! \:D/

    Tommy,

    zijn jullie partner? Kan je op de partnersource. Ik weet het, het is redelijk ambetant om daarop te zoeken, maar tegenwoordig staat er heel wat info over 5.0 (en normaal sinds kort ook van 5.1).

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Waldo wrote:
    Tommy,

    zijn jullie partner? Kan je op de partnersource. Ik weet het, het is redelijk ambetant om daarop te zoeken, maar tegenwoordig staat er heel wat info over 5.0 (en normaal sinds kort ook van 5.1).

    Ja wij zijn partner, maar ik kan persoonlijk niet op PartnerSource. Ik loop hier stage en mijn begeleider is nogal strikt wat paswoorden en toegang betreft.

    Ook wel vrij lastig... Ik bedoel... Ambetant...
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Sorry ... heb net zelf even aan't zoeken geweest op de partnersource, en van 5.1 is er nog niet veel beschikbaar.

    Wij hebben een cursus gevolgd, en hier hebben we heel veel documentatie van gekregen ... . Alles valt echter onder dat f|@#{ing NDA contract...

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Ja wij zijn partner, maar ik kan persoonlijk niet op PartnerSource. Ik loop hier stage en mijn begeleider is nogal strikt wat paswoorden en toegang betreft.
    Dan laat je hem inloggen, zodat jij je onderzoek kan plegen.
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Bedankt voor de goede raad iedereen!

    Ik heb hier en daar wat dingen van websites geplukt, nu enkel nog in een powerpoint gieten en ze kunnen mij opnieuw overspoelen met meer van deze "nuttige" werkjes. :whistle:
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Good luck :|

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
Sign In or Register to comment.