Options

keuze voor afdrukken report instellen

Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
edited 2007-03-05 in NAV Dutch speaking only
beste Navisionkenners,
ik heb het volgende probleem: bij het afdrukken van een offerte vanuit het offertescherm wil ik kunnen kiezen uit verschillende layouts. Ik ben tot dusver gekomen tot het maken van een nieuw report wat alleen het optiescherm toont waar ik vervolgens kan kiezen uit de drie reports die ik wil gebruiken. Het optiescherm werkt en drukt bij de juiste keuze het juiste report. Ik zit alleen met het filter om alleen de gekozen offerte te printen. Nu wordt alles geprint. Als ik standaard vanuit het offertescherm een print wil maken, staat daar al keurig het offertenummer gefilterd. Dit is niet het geval bij mijn eigengemaakt selectiereport , ik weet niet hoe/waar dat te doen en al helemaal niet hoe dat filter automatisch is mee te kopieren naar het uiteindelijk gekozen report. Kan iemand mij hierbij helpen ?
mvg Adriaan

Comments

  • Options
    MaximusMaximus Member Posts: 105
    Hoi,

    ik zou het als volgt oplossen. 1 Report gebruiken en op het Optietabblad verplicht een keuze laten maken tussen 1 van de 3 layouts. In de Sectiondesigner alle drie verschillende layouts aanmaken en met behulp van CurrReport.SHOWOUTPUT bepalen of de sectie wel of niet afgedrukt moet worden. Op deze manier ben je maar 1 object kwijt.
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Maximus wrote:
    Hoi,

    ik zou het als volgt oplossen. 1 Report gebruiken en op het Optietabblad verplicht een keuze laten maken tussen 1 van de 3 layouts. In de Sectiondesigner alle drie verschillende layouts aanmaken en met behulp van CurrReport.SHOWOUTPUT bepalen of de sectie wel of niet afgedrukt moet worden. Op deze manier ben je maar 1 object kwijt.

    Ha Max, bedankt voor je reply. Had ik ook al aan gedacht, maar de inhoud van de reports verschilt teveel. Het zijn hele lappen tekst en als ik dan 2 van de 3 sections verberg, dan blijft er heel veel wit tussen mijn overige sections. Tenzij je daarvoor een oplossing weet, dan houd ik me van harte aanbevolen.
    mvg Adriaan
  • Options
    MaximusMaximus Member Posts: 105
    Zoals je zegt heb je bij het opstarten van het eerste report al het offertenr. gefilterd. Je roept het report dus aan vanaf de offerte kaart met REPORT.RUN(REPORT::"Reportnaam",TRUE,TRUE,OffterteRec). Ik zou daarvoor dan een STRMENU functie gebruiken en met behulp van de returnwaarde daarvan bepalen welke van de drie reports je gaat runnen. STRMENU kun je vinden onder DIALOG in het C/AL Symbol Menu.
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Maximus wrote:
    Zoals je zegt heb je bij het opstarten van het eerste report al het offertenr. gefilterd. Je roept het report dus aan vanaf de offerte kaart met REPORT.RUN(REPORT::"Reportnaam",TRUE,TRUE,OffterteRec). Ik zou daarvoor dan een STRMENU functie gebruiken en met behulp van de returnwaarde daarvan bepalen welke van de drie reports je gaat runnen. STRMENU kun je vinden onder DIALOG in het C/AL Symbol Menu.

    standaard komt Nav altijd met een filter op het report. Ik wil het standaard offertereport vervangen door een report waar alleen het optiescherm van tevoorschijn komt (het report heb ik al gemaakt). Ik weet alleen niet hoe ik hier al aan moet geven dat het om de betreffende offerte gaat. Report.run ? waar zet ik dat in de code ? alvast bedankt voor je hulp.
    Als ik dan in het optiescherm button 1 , 2 of 3 aanklik, dan moet het gewenste report (met alleen de offerte uit het offertescherm gefilterd) geprint worden.
    mvg Adriaan
  • Options
    MaximusMaximus Member Posts: 105
    Waarschijnlijk heb je nu een Menuitem waar in de properties staat: Action: RunObject en bij RunObject het report dat getoond wordt. Die moet je weghalen. Vervolgens programmeer je op de OnPush Trigger van dat menuitem het volgende:

    eerst maak je daar een Local aan die hetzelfde is als je Rec variabele van tabel Offerte (bv OfferteLRec):

    code:

    Options := 'Report 1,Report 2,Report 3'; //Een opsomming van de drie reports die je gemaakt hebt
    SelectedOption := STRMENU(Options); //Dit laat een schermpje zien waar de gebruiker een keuze moet maken tussen de drie reports
    OfferteLRec.SETRANGE("No.","No."); //Dit zet de filter die je mee wil geven bij het runnen van je report
    if SelectedOption = 1 then
    Report.RUN(Report::"Report 1",true,true,OfferteLRec);
    if SelectedOption = 2 then
    Report.RUN(Report::"Report 2",true,true,OfferteLRec);
    etc.

    Hopelijk kun je hier iets mee. Groeten, Max
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Ha Max, ook dit is gelukt zij het dat ik het op een ander manier heb gedaan. Ik heb het form gekopieerd en er een nieuwe functiebutton bijgeplaatst waarbij de gebruiker kan kiezen uit de verschillende reports.
    mvg Adriaan
Sign In or Register to comment.