Options

Verzendadres toevoegen aan factuurlay-out

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2007-02-20 in NAV Dutch speaking only
In de lay-out van onze factuur wil ik graag het verzendadres toevoegen.
Zo wil ik in wat andere lay-outs ook wat eenvoudige velden toevoegen.

In de section designer zie ik de lay-out van het rapport dat ik aan wil passen.

In C/AL Symbol Menu zie ik onder Sales Invoice Header > Fieldname > Ship to name (etc).

Ik had de stille hoop dat ik deze waarde kon slepen naar mijn rapport, maar blijkbaar werkt het net iets anders.

Wie helpt me aan een tip ;-).

Als ik het zo zie heb ik nog veeeeeel te leren....
Aan de andere kant kan ik met behulp van die tip weer veel dingen oplossen (dus valt het nu nog mee :lol: ).
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Heb je ooit de designer cursus (Nu: Developer I) gekregen? Daar staat perfect in uitgelegd wat je wil doen.

    Rapporten in NAV is niet zomaar een report designer. Je moet je concept snappen, en ik denk dat je je daarvoor best wendt naar de cursus. Het is moeilijk om hier zomaar op in te gaan op een forum .. #-o

    MIsschien een kleine tip:
    in de section designer, (juiste section selecteren) kan je het "field menu" erbij nemen (View / Field Menu), en dan kan je een veld selecteren (links klikken, zodat de hele lijn blauw wordt), vervolgens ga je naar je section en klink je 3x op de plaats dat het veld moet komen.

    Drag&Drop werkt nergens binnen NAV (enkel in de debugger #-o ).

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    I know... I should RTFM....

    Nu weet ik ook waarom ik over het Field Menu ben gestapt.
    Als ik daar in kijk is die lijst bijna leeg op No. na. Dus nu eerst ff juiste sectie selecteren en nog s proberen ;-).

    Toevallig kwam ik deze site tegen:
    http://www.andersonessentials.com/features-accting.html

    Hier staat een uitleg over het aanpassen van een rapport.
    Het lijkt wel heel aardig op drag and drop ;-). Ik ga proberen om de cursus of andere uitleg te vinden. Die zal vast nog ergens op 1 van de 2 cd's staan.

    [edit]

    op de CD stond idd nog de Application Designers Guide.
    Een van de onderdelen is report design.
    Hier zal ik eens de nodige uren aan besteden.

    Ondertussen is het me al wel gelukt een een aantal variabelen op het rapport te krijgen, nog wel niet op de juiste positie, maar dat is stap 2. Sommige variabelen kreeg ik nog niet te zien, maar dat lukt me hopelijk met de uitleg wel.

    [/edit]
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
Sign In or Register to comment.