Options

Dataport vraagje mbt importeren orders

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2007-02-20 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

We maken gebruik van een dataport om onze orders in het systeem te krijgen.

Op dit moment wordt iedere keer bij een nieuwe klant een nieuwe order ge-insert. Oftewel: bij iedere wijziging in het klantnummer wordt een nieuwe orderkop aangemaakt.

Ik zou dit graag willen uitbreiden met iedere wijziging in datum.
Het komt namelijk weleens voor dat een klant op 2 dagen een bestelling doet (daartussen toevallig geen andere klant), en deze moeten op een aparte order komen.

Zover ik heb kunnen achterhalen met mijn minimale kennis zit het in dit deel:
_________________________________

IF NOT SalesHeaderCreated THEN
CreateSalesHeader;
IF "Sales Line"."Sell-to Customer No." <> SalesHeaderRec."Sell-to Customer No." THEN
CreateSalesHeader;
_________________________________

(overige regels uit dit segment)
"Sales Line"."Document Type" := "Sales Line"."Document Type"::Order;
"Sales Line"."Document No." := SalesHeaderRec."No.";
"Sales Line"."Line No." := LineNoInt;
"Sales Line"."Sell-to Customer No." := SalesHeaderRec."Sell-to Customer No.";
"Sales Line".Type := "Sales Line".Type::Item;
"Sales Line"."System-Created Entry" := TRUE;
"Sales Line".VALIDATE("Sales Line"."No.","Sales Line"."No.");
"Sales Line".VALIDATE("Sales Line".Quantity,"Sales Line".Quantity);

LineNoInt := LineNoInt + 10000;



Weet iemand of mijn volgende idee mogelijk is?

IF "Sales Line"."Sell-to Customer No." "Sales Line"."Order date"<> SalesHeaderRec."Sell-to Customer No." "Sales Line"."Order date" THEN
CreateSalesHeader;


Nogmaals: ik verzin deze wijziging uit mn hoofd en heb hier nog nooit mee gewerkt, hopelijk weet iemand of het kan en wat de juiste regel moet zijn.

Alvast bedankt!
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Hoi Fabian,

    Goed dat de dataport werkt!

    Zoals ik het lees zou het al zo moeten werken als jij beschrijft indien de orders van dezelfde klant achter elkaar staan.

    Als die in het importbestand doorelkaar staan moet er een kleine functie worden bijgeschreven die de oude salesheader van die dag bijleest.
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Hoi Mark,

    Bedankt voor je supersnelle reactie!

    Toch gaat er dan waarschijnlijk nog iets mis, want alle orders van dezelfde klant (wel met afwijkende datums) komen nu in 1 dezelfde order.
    (alleen als ze achter elkaar staan natuurlijk).

    Op dit moment hussel ik de klanten door elkaar om toch alles in losse orders te krijgen... maar met een 6.500 regels per batch is dat toch niet echt de manier.. Morgen moet ik batch 2 verwerken (2e deel januari en rest februari) dus vandaar liep ik tegen dit probleempje aan.

    Ik had het idee dat er alleen naar een wisselend klantnummer gekeken werd en niet ook nog naar een wisselende datum.
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Fabian,

    Ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist per datum 1 order wilde hebben.

    Wat je kunt doen is inderdaad de conditie toevoegen van de datum.
    IF (CustNo <> OldCustNo) OR (Date <> OldDate) then
      CreateHeader
    

    Gevolg is dan dat voor elke wijziging van klantnummer en/of datum een nieuwe order wordt aangelegd.

    Succes.
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    YES!! Die klinkt goed!!

    Nu zal dit echt basic basic kennis zijn, maar waar mag ik die conditieregel precies plaatsen??

    Dit klinkt exact zoals ik het voor probeerde te stellen in mijn eerste post.
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
Sign In or Register to comment.