Options

orderregels importeren / plakken voor inhaalslag?

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2007-02-02 in NAV Dutch speaking only
Voor een bedrijf zijn we vanaf 1-1-07 overgegaan op Navision. Dit is de eerste keer dat we Navision gebruiken.

Door wat laat gevonden problemen met recepturen en eenheden is het moment van Live gaan een 3-tal weken later gekomen.

In die periode zijn de orders gewoon door blijven gaan. Op dit moment hebben we ongeveer 7.000 orderregels die via een applicatie in excel zijn geplaatst. Dit excel bestand is eenvoudig aan te passen naar de wensen van Navision natuurlijk.

Mijn vraag is of het mogelijk is om op de een of andere manier gebruik te maken van dit excel bestand om zo niet alles handmatig over te hoeven typen.

Ik had zelf gedacht om per klant de orderregels in het klembord te plaatsen en dit zo te plakken in de orderregels onder de juiste klant. Dit is echter niet mogelijk omdat alle gegevens in 1 cel terecht komen.

Een dataport aanmaken lukt me door het ontbreken van kennis op dit moment niet. Het Importeren in de juiste tabellen zou misschien ook wel gaan, maar dan weet ik niet exact welke gegevens ik waar in moet importeren. Ik heb wel de koppelingstool van excel al gebruikt om snel even wat tabellen te vullen (artikelen, klanten etc.).

Wanneer iemand ons hierbij kan helpen, dan verneem ik dat graag!! Op dit moment is iedere seconde bij ons toch al redelijk bezet door collega's die de nieuwe software eigen proberen te maken.

Groeten en alvast bedankt!
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

Sign In or Register to comment.