Options

Koppelen toegangscontrole aan NAV

owe.loonstraowe.loonstra Member Posts: 11
edited 2006-12-14 in NAV Dutch speaking only
Dames, heren,

Voor een relatie van ons ben ik op zoek naar (een koppeling met) een oplossing van toegangscontrole. Met deze oplossing wordt er voor gezorgd dat de toegang aan leden wordt toegestaan of geweigerd op basis van gegevens in NAV.

De te registreren gegevens als aantal bezoeken, bezoektijd, bezoekduur en dergelijke dienen weer in NAV opgenomen te worden, gekoppeld aan de desbetreffende personen. Deze gegevens dienen dan weer als input voor management rapportages.

Ik ben benieuwd naar reeds gerealiseerde oplossingen!

Owe

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Kan je wat duidelijker omschrijven wat juist de bedoeling is?

    (ben maar een Belg, he :wink: )

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Hoi Owe,

    Ik ben bang dat ik je ook niet helemaal begrijp joh. Bedoel je toegang tot navision, een internetsite of juist iets heel anders als een fysieke locatie?
  • Options
    owe.loonstraowe.loonstra Member Posts: 11
    Beste forum leden,

    Op verzoek een korte toelichting:

    Het betreft een sportschool die van die mooie poortjes/hekken heeft waarmee wordt voorkomen dat de verkeerde personen naar binnenkomen terwijl de personen die wel naar binnen mogen op vertoon van vingerafdruk, iris of pasje fluitend door mogen lopen...

    Je komt ze ook tegen bij groothandelwinkels als de hanos of office center.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Dan zullen ze die toegangscontrole al wel hebben staan nietwaar? Blijft er weinig keuze over dan te koppelen met de bestaande leverancier.

    Wat is het merk en type van deze toegangscontrole? Wat ik meestal doe is contact met ze opnemen en overleggen wat hun interfacemogelijkheden zijn.

    Navision kan bijna alles wat betreft interfacing en laat zich vaak gemakkelijker aanpassen dan de systemen aan de andere kant van de interface.

    Als je de productinformatie binnenhebt wil ik er best een keertje naar kijken.

    Grappig om te communiceren via Mibuso ipv. op kantoor. :wink:
  • Options
    owe.loonstraowe.loonstra Member Posts: 11
    de toegansgpoortenzijn al aanweizg, de software nog niet. ik zal eens informeren of de hardware leverancier al een soort van preferred software heeft aangegeven.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Werkt dat toegangssysteem wel dan? Of is het nu een handmatig systeem en staat er iemand bij een poortje de kaartjes te controleren?

    Een automatisch toegangssysteem kan alleen maar werken als er ook iets van software achter zit. :?
  • Options
    owe.loonstraowe.loonstra Member Posts: 11
    de poortjes staan nu standaard open, de apparatuur wordt nog niet gebruikt.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Duidelijk.

    Heb je al gedacht aan Pfister? Misschien niet voor de hand liggend maar ze doen ook toegangscontrole voor recyclingbedrijven en koppelen veel met slagbomen, verkeerslichten, weegbruggen, paslezers etc.
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    De hardwarefabrikant heeft normaal gezien wel één of andere SDK waarmee je kan koppelen. Dit moet eerst onderzocht worden... .

    Maar blijkbaar is het project al in goede handen :wink:

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
Sign In or Register to comment.