Options

Contactverslag registreren bij contactpersonen

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2006-11-13 in NAV Dutch speaking only
Na ieder contact (bellen, mail etc) met een relatie wil ik een verslag op de contactkaart.

Hier komen algemene zaken te staan zoals hoe het gesprek is verlopen, bruikbare gegevens voor volgende contacten etc.


Nu heb ik gezien dat je interacties kunt gebruiken, maar wellicht is het veel verstandiger om dat op een andere manier te doen. Het teruglezen is namelijk wat te veel handelingen.

Nu is het kladblokje naast het contactnr wellicht een goed begin, maar qua opmaak kom ik dan wel wat mogelijkheden te kort.

Natuurlijk wil ik ook een manier waarbij de ene collega niet de gegevens kan wijzigen van een andere.

Wie heeft hier een mooie oplossing voor?
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Om snel tekst in te geven (en eventueel copy paste van een word file te doen) kan dit misschien handig zijn.

    Bepaalde editeringen afschermen kan je gemakkelijk opvangen in code (mits enkel instelling-tabellen).

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Ik begrijp niet goed dat je een andere oplossing wil zoeken dan de interacties. Deze bevatten immers al wat je nodig hebt. Akkoord, je moet even spelen met de interactiesjablonen om te weten hoe het systeem reageert (of help of handleidingen raadplegen). Maar alle data zit daar netjes opgeslagen zonder dat nog iemand voorgaande data kan wijzigen. DIt terwijl je een scherm krijgt waarin al de interacties netjes staan opgesomd. Wil je dat nog gemakkelijke openen, plaats dan eventueel een knop op de relatie kaart (F5050) opdat je met een druk op de knop de interactielijst kan openen. Het invoeren in de interactie via de wizard zou je ook nog gebruiksvriendelijker kunnen maken door er voor te zorgen dat je niet op de opmerkingsknop (potloodje) moet drukken, maar door dit als een subformulier mee op te nemen in de wizard. En dan heb je een prachtige oplossing binnen de standaard van Navision.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    En idd is het misschien toch een geweldige oplossing, maar dan moet ik me nog even verdiepen in alle ins en outs van de interacties.

    Op dit moment ben ik 'gewend' dat ik alle teksten direct onder elkaar kan zien.
    Deze teksten zijn op dit moment beperkt opgemaakt (rijtjes, vetgedrukt).

    Oftewel: ik ga nu eens snel zoeken naar hoe en waar ik de gegevens terug kan vinden en in welke vorm.
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Het enige probleem met interacties en de gekoppelde documenten is dat je standaard niet kan zoeken BINNEN de tekst van die documenten. Dan zou je de bijlages moeten opslaan buiten de database, en dan heb je nog een extern programma nodig (wally search?) om in die documenten te zoeken.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    flfl Member Posts: 184
    is dat je standaard niet kan zoeken BINNEN de tekst van die documenten

    Ja, da klopt, dan zou een mooi feature zijn mocht dat rechtstreeks in Navision kunnen.

    Ik heb hier laatst al voor gekeken en een navision implementatie op sql-server zou dat rechtstreeks kunnen door wat extra properties op velden te activeren (full text search feature van sql-server, en wel iets meer in te stellen dan enkele properties om eerlijk te zijn).
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
Sign In or Register to comment.