Options

Newbie met vraagje: decimalen invoeren niet mogelijk???

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2006-11-14 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

Als eerste zou ik me voor moeten stellen en even uitleggen wie ik ben enzo.. maar dat doe ik wel een keer als mijn hoofd daar meer naar staat.

Wij zijn op de zaak begonnen met Navision 4.0 SP2.
Natuurlijk gebeurt dit allemaal in een project met een dealer.

Het volgende vreemde feit doet zich voor.

Wanneer ik in de Cronus test database probeer om in (bv) het kostprijsveld 2 decimalen in te voeren, dan gaat dit zonder problemen.

Als ik echter binnen dezelfde database in ons eigen gedeelte ga (dus niet Cronus, maar bedrijf 'ons bedrijf') dan krijg ik een foutmelding in veel velden waar decimalen nodig zijn.
Het is daar dus niet mogelijk om decimalen in te voeren.

EXACTE FOUTMELDING:
Het veld kan maximaal 0 decimale posities bevatten.

Wie maakt mijn dag goed met wat constructieve oplossingen!

Wanneer ik via andere kanalen een oplossing vind, dan laat ik het hier natuurlijk wel weten.

UITGEVOERD:
- Landinstellingen MS 2003 TS gecontroleerd
- Nieuw bedrijf aangemaakt
- Gekopieerd naar een lokale installatie met een backup van de dbase
- Vanaf een ander bureaublad aangemeld en getest
Tot nog toe zonder decimalen.
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,089
    Kijk eens in de form General Ledger Setup als je de lokale valuta gebruikt (of in currency voor vreemde valuta).
    Er is een veld "Amount Decimal Places" en "Unit-Amount Decimal Places". Hierin wordt de formule gezet voor het aantal decimalen dat moet mogelijk zijn.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Bedankt voor je antwoord!!!

    Nu had ik die velden via de hulp ook gevonden, maar het probleem zit toch ergens anders in.

    We zijn nu op het spoor dat de licentie niet alle modules omvat die tijdens de installatie worden aangesproken. Waarschijnlijk wordt er een Web/OS commerce veld aangesproken tijdens het initialiseren van de tabellen.
    Ik krijg op dat moment een foutmelding (dus tijdens het aanmaken van een bedrijf). Deze melding geeft in de basis alleen maar weer dat we een bepaalde licentie niet hebben.

    EXACTE TEKST:
    Geen rechten om tabel WO-verzoek EP uit te voeren.

    Deze melding is niet erg, maar waarschijnlijk wordt precies op dat moment een tabel aangemaakt die het aantal decimalen instelt.
    Het is een tabel die niet zomaar te zien is binnen Navision (een soort default aantal decimalen setting). Tijdens de melding stopt Navision waarschijnlijk met het verder invoeren van die betreffende tabel. Vervolgens gaat de installatie wel verder met de volgende tabel....

    Oftewel: met een uitgebreidere licentie treedt het probleem niet op.

    Het probleem kon de dealer reproduceren met onze licentie.
    Wat we nu gaan doen, met de licentie van de dealer een aantal lege ondernemingen aanmaken. Die kunnen we later kopieren en gebruiken als basis voor nieuwe ondernemingen.

    Misschien een klein beetje krom omschreven van mij als leek, maar zover kon ik het nog een beetje volgen.

    Toch zou ik graag willen weten hoe ik nu met mijn eigen licentie toch een mooi nieuw bedrijf kan aanmaken. Ik ben erg graag onafhankelijk van Dealers of 'defaultbedrijven' :-).
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Probleem zat hem echt in het aanmaken van de tabellen.

    De dealer heeft even een lege onderneming gemailt, die ik kan terugplaatsen in onze database. Ik heb voor de veiligheid meteen een extra kopie geplaatst om deze later als basis te kunnen gebruiken.

    Het enige lastige is dat we nu zelf geen ondernemingen op de reguliere manier kunnen aanmaken, maar goed: met een omweg komen we er ook.

    De nieuwe lege Onderneming werkt perfect, veel minder problemen!
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Tip die ik nog heb gevonden: nieuwe tabel aanmaken zonder dat Cronus in de database zit. Eventueel gedeelde tabellen kunnen problemen veroorzaken.
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
Sign In or Register to comment.