Options

Blokkering van Relaties !!

postacipostaci Member Posts: 116
edited 2006-09-08 in NAV Dutch speaking only
Hoi,

onder Relaties in CRM kan je via Relaties -- Opportunities opportunitylijst openen die bij de betreffende relatie hoort.

Ik wil nu dat bij een bepaalde relatie het keuze Relaties -- Opportunities niet beschikbaar wordt gesteld. Stel je klikt erop, er geberut niks of je krijgt een melding van dat er geen opp. gemaakt kan worden bij deze relatie !!

Dit kan gedaan worden door bv in contact tabel een veld aan te maken die je op Ja/ Nee kan zetten. Als het JA zou zijn dat je dan niet op kan klikken of message krijgt van dat het niet gaat.

Onder de menuitems heb ik onder Opportunity wel geprobeerd iets te maken. Ik krijg een melding en het opent tegelijkertijd de Opportunitylijst. Ik zou willen dat je er helemaal niet op kan klikken of helemaal het liefst nadat je erop hebt geklikt een melding krijgt en naderhand het proces stopt !!

kan iemand mij helpen of tips geven voor een oplossing ???

alvast bedankt,

Akin

Comments

  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Je moet hioervoor de action en de runobject van het menu leegmaken. Daarna kan je dit in C/Al plaatsen wat er dient te gebeuren

    if not contactopportunities then
    error('This record may have no opportunities');

    recOpportunity.setrange("contact no.","No.");
    form.runmodal(form::"Opportunity list",recOpportunity);


    Heb deze code niet uitgetest, maar op deze wijze kan in elk geval je probleem opgelost worden.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Ik heb het al opgelost. Op een andere manier.
    Heb een veld aangemaakt waar je JA/ Nee aan kan geven. Als je wilt dat bij die relatie geen OPP gemaakt kan worden zet je het blokkade op JA.
    dan als je op Opp. aanmaken klikt chect het bij die relatie of het op JA staat, zo JA dan krijg je een message ! ;) easy !!! :)

    toch bedankt voor je reactie !!



    Akin
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Hoi,

    is toch niet helemaal goed. Het is nu de bedoeling dat als een bedrijf als blokkade JA meekrijgt , de onderliggende Personen ook de JA mee moeten krijgen.

    Ik heb nu 2 velden (Option) aangemaakt. 1 veld is een veld waar je de keuze kan maken en de 2de is een flowfield die de waarde ophaalt waar No. = Company No. Op de Form maak ik dan de 1ste veld zichtbaar als het relatienr een Bedrijf is anders veld 2 als het een persoon is. Bij de persoon zie je dan de waarde van de blokkade die bij het bedrijf hoort.

    Als ik via knop Relatie-- Opportunities de lijst open en dan op Opp.aanmaken klik dan moet die nu op Veld 2 checken wat een flowfield is en dat doet die niet?? als ik op de 1ste veld doe dan lukt het wel.

    Hoe moet ik dat flowfield omzeilen dat het juist bij drukken op Opp.aanmaken het waarde van 2de veld toch checked ?

    ik zelf heb dan onder de knop Opp.aanmaken de volgende erin gezet :

    IF (Cont.BlokkadeP = Cont.BlokkadeP::Ja)
    THEN BEGIN
    ERROR(TextBLOK)


    doordat deze veld flowfield is checked het niet ?????

    heeft iemand tips !!??
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    In de Contact tabel zit een stukje code wat er ongeveer zo uitziet
    OnModify
    
      IF Cont.FIND('-') THEN
        REPEAT
          ContChanged := FALSE;
          OldCont := Cont;
          IF Name <> xRec.Name THEN BEGIN
            Cont."Company Name" := Name;
            ContChanged := TRUE;
          END;
    

    Hier worden velden gesynchroniseerd tussen bedrijfven en hun contactpersonen. Dit is ook het stukje code wat je hiervoor moet gebruiken. Niet gaan klooien met flowfields enzo. Je maakt het jezelf onnodig ingewikkeld.

    Als je toch een flowfield wilt gebruiken moet je een CALCFIELDS aanroepen zodat het gevuld wordt.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Nou k zal het proberen uit te leggen:

    Voorbeeld: oud situatie
    Veld 1 (Option) Veld 2 (Option) Flowfield
    Bedrijf01 Blokkade NEE NEE
    Persoon01 Blokkade NEE NEE
    Persoon02 Blokkade NEE NEE

    na wijziging Blokkade

    Bedrijf01 Blokkade Ja Ja
    Persoon01 Blokkade NEE Ja
    Persoon02 Blokkade NEE Ja

    Hier kan je zien dat de Flowfield de waarde ophaalt.
    Veld 1 laat ik op het form niet zien als het Type een Persoon is.

    Als ik bij een relatie via Relatie --> Opportunities klik en dan Opp.aanmaken moet die checken op Veld 2 en als die Ja is dan melding geven en stoppen.
    ik heb dit toegevoegd onder die knop (dit werkt omdat het op veld1 checked):

    IF (Cont."Veld1" = Cont."Veld1"::Ja)
    THEN BEGIN
    ERROR(TextBLOK)
    END
    ELSE BEGIN
    CreateOpportunity
    END;


    Dit moet het zijn:(deze werkt niet,slaat de melding over)

    IF (Cont."Veld2" = Cont."Veld2"::Ja)
    THEN BEGIN
    ERROR(TextBLOK)
    END
    ELSE BEGIN
    CreateOpportunity
    END;

    Dus daarom denk ik dat het aan de flowfield ligt.. het haalt de waarde wel op in de tabel, maar bij het checken pakt die het niet ? of kan je zoiets niet op een flowfield toepassen ?!!!
    :shock: :shock:
    Akin
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Een flowfield moet je eerst vullen met CALCFIELDS.

    Je kunt natuurlijk ook altijd even het bedrijf ophalen.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    als je voor een relatie een opportunity maakt en het is een persoon dan hang je het onder een Persoon.

    als je bij een bepaalde relatienr een opportunity wilt maken dan maak je voor die relatie. Dus als het een persoon is dan is het voor die bedoeld. Natuurlijk zijn die ook zichtbaar onder het bedrijf.

    Als je een relatienr dat bedrijf is, blokkade op JA zet, dan zie je bij de relatienr die een persoon is de waarde JA van dat bedrijf waar de persoon aan gekoppeld is. Dus het moet altijd de waarde van het BEDRIJF checken als je onder relaties een opp wilt maken voor een persoon.

    Stel je hebt 4 relaties. relatie 1 is het bedrijf. 2 t/m 4 zijn personen daaronder. Als je voor relatie1 blokkade op JA zet, dan moeten de personen ook automatisch op JA gezet worden. Als het niet zo is en je wilt voor relatie 3 een opportunitie maken dan staat daar nog NEE. Dus is het nog niet geblokkeerd.

    Door veld2 kan ik de waarde ophalen van het bedrijf waar de persoon aan gekoppeld is. En daarom moet het op die flowfield checken !!

    of weet je een andere oplossing ??
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Die andere oplossing had ik al gepost, en een flowfield kun je met CALCFIELDS berekenen.
Sign In or Register to comment.