Options

Report afdrukken zonder regels

Petra_VriensPetra_Vriens Member Posts: 11
edited 2006-09-05 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een report dat ik moet afdrukken (vanwege wettelijke regels), ook al staan er geen regels op dat report. Het is dan dus de bedoeling dat alleen de kop afgedrukt wordt.
Nu krijg ik onderaan het scherm 'Rapportaanmaak voltooid (0 pagina's)', maar niets dat ik kan afdrukken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Dat komt omdat de kop alleen afgedrukt wordt als er records worden gevonden. Wat ik zou proberen is een dataitem toevoegen voor Integer, filter op number=1, zodat je altijd een record hebt. voeg een section toe voor Integer en maak die sectionzo klein mogelijk. Ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar daar zou ik beginnen.
  • Options
    Petra_VriensPetra_Vriens Member Posts: 11
    Ik heb dit geprobeerd en krijg nu een geheel lege pagina (of de tekst die ik in de section v.d. Integer zet), maar de kop van het rapport wordt niet afgedrukt. Iemand nog ideeen?
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    En als je nu eens een lege regel zou inserten indien er geen records bestaan. Dus eerst checken of de tabel leeg is. Indien JA: dan een insert doen van een lege regel. En op het einde van het rapport deze evt. aangemaakte regel weer verwijderen.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    Petra_VriensPetra_Vriens Member Posts: 11
    De tabel is nooit leeg, ik geef een filter op in het requestform en door die filter worden er (soms) geen records gevonden, dus ik weet niet of ik deze oplossing dan kan gebruiken. :?:
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Staat niet de PrintOnlyIfDetail property aan voor de kop-tabel?
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    De tabel is nooit leeg, ik geef een filter op in het requestform en door die filter worden er (soms) geen records gevonden, dus ik weet niet of ik deze oplossing dan kan gebruiken. :?:

    Tuurlijk wel. Maak een record aan zodat die, met de filter, gevonden wordt. Als het bvb. een Sales Line tabel is, dan kan je Description, Type enz. blanco laten. Het zou misschien helpen als je ons vertelt welke tabel/tabelstructuur je gebruikt in je rapport.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    Petra_VriensPetra_Vriens Member Posts: 11
    Het is een report dat de orders geeft die wel uitgeleverd zijn, maar nog niet gefactureerd.

    Dit report wordt gemaakt op basis van de tabel 'sales line', waarbij ik de filter zet op het veld 'Shipped Not Invoiced' (<>0).

    Als er net gefactureerd is, zijn er als het goed is geen records die aan de filter voldoen en krijg ik dus geen report.
  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Petra,

    Voeg een globale variabele (vb RecordsFound) toe in je report (type=boolean). Als je records vindt in de sales-lines dan plaats je de variabele in de onaftergetrecord op true. je voegt tevens een dataitem toe onder de sales-line, van type integer, op gelijk niveau als sales-line (dus niet ge-indent). Van deze integer dataitem plaats je de maxiterations property op 1. In de de onpresection neem je volgende code op:
    CurrReport.showoutput(not RecordsFound);

    In de integer section plaats je al de data die je wenst af te drukken op het ogenblik dat er geen records gevonden worden.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    Petra_VriensPetra_Vriens Member Posts: 11
    Het werkt. Bedankt. :D
Sign In or Register to comment.