Ik heb een report dat ik moet afdrukken (vanwege wettelijke regels), ook al staan er geen regels op dat report. Het is dan dus de bedoeling dat alleen de kop afgedrukt wordt.
Nu krijg ik onderaan het scherm 'Rapportaanmaak voltooid (0 pagina's)', maar niets dat ik kan afdrukken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
0
Comments
RIS Plus, LLC
Tuurlijk wel. Maak een record aan zodat die, met de filter, gevonden wordt. Als het bvb. een Sales Line tabel is, dan kan je Description, Type enz. blanco laten. Het zou misschien helpen als je ons vertelt welke tabel/tabelstructuur je gebruikt in je rapport.
Dit report wordt gemaakt op basis van de tabel 'sales line', waarbij ik de filter zet op het veld 'Shipped Not Invoiced' (<>0).
Als er net gefactureerd is, zijn er als het goed is geen records die aan de filter voldoen en krijg ik dus geen report.
Voeg een globale variabele (vb RecordsFound) toe in je report (type=boolean). Als je records vindt in de sales-lines dan plaats je de variabele in de onaftergetrecord op true. je voegt tevens een dataitem toe onder de sales-line, van type integer, op gelijk niveau als sales-line (dus niet ge-indent). Van deze integer dataitem plaats je de maxiterations property op 1. In de de onpresection neem je volgende code op:
CurrReport.showoutput(not RecordsFound);
In de integer section plaats je al de data die je wenst af te drukken op het ogenblik dat er geen records gevonden worden.
Consultant-Developper
http://www.CreaChain.com