Options

Navision & E-con

buffybuffy Member Posts: 4
edited 2006-07-10 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
We werken met navision 2.6 waar er een koppeling is naar de e-configurator (e-con is een programma waarmee we een order configureren en op de sales line plaatsen).
Mijn user id heeft als role super en in de e-con instellingen moet ik om de context overgangen te activeren ook een role toekennen aan de contexten die staat ook op super.
Voor de andere users die geen super role hebben heb ik ook hun roles in de e-con intellengen geplaatst bij de juiste context.

Nu is het zo wanneer ik (super) via de sales line naar e-con wil gaan dan werkt dit perfect maar wanneer een andere user dit wil doen krijgen ze de boodschap "U heeft geen toestemming om tabel Gebruikers per groep te lezen" ( you do not have permission for the member of table )

In hun user rigth staat dat ze wel rechten hebben voor die tabel ? ? ?

Hopelijk begrijpt er iemand m'n probleem, het is waarschijnlijk een ingewikkelde omschrijving voor m'n probleem, maar alvast bedankt als er iemand mij kan helpen. (want geen toegang in e-con = geen orders en hoger op hebben ze dit niet al te graag )

Buffy

Comments

  • Options
    Hoi heb dit al geprobeerd ?

    Als in hun user rights gaat kijken dan klik op de rolnaam > met F6 scroll down.
    Onderin staat button ROL selecteer toegangsrechten.
    Daar kan je alles heel gedefinieerd aangeven
    Marco Stroop
  • Options
    buffybuffy Member Posts: 4
    ik heb bij roles een nieuwe rol aangemaakt en daar de machtigingen lezen gegeven voor deze tabel.
    Deze rol heb ik dan toegekend aan de users + deze rol ook toegevoegd bij de context order en offerte in de e-con instelling. Dan krijg ik nog altijd de foutmelding geen read permission for table member of.

    Zou dit ook een probleem kunnen zijn met onze licentie?
  • Options
    buffy wrote:
    ik heb bij roles een nieuwe rol aangemaakt en daar de machtigingen lezen gegeven voor deze tabel.
    Deze rol heb ik dan toegekend aan de users + deze rol ook toegevoegd bij de context order en offerte in de e-con instelling. Dan krijg ik nog altijd de foutmelding geen read permission for table member of.

    Zou dit ook een probleem kunnen zijn met onze licentie?
    [-X
    Het is mogelijk.. kun anders niet kijken wat bij super anders ingesteld staat als bij de users ?? of is het een optie deze aangepaste tabel aan een ander menu item toe te voegen waar deze groep wel toegang heeft
    Marco Stroop
  • Options
    ajhvdbajhvdb Member Posts: 672
    Als je met Super geen error krijgt is het geen licentieprobleem. Geef een user die de error krijgt ook eens super rechten en kijk dan of het probleem weg is.
  • Options
    buffybuffy Member Posts: 4
    Blijkbaar is m'n probleem deze morgen opeens opgelost.
    Ik weet ook niet hoe of waarom maar deze morgen start ik op en alles
    werkt zoals ik wel. ???? ???? ????

    toch bedankt voor jullie hulp.
Sign In or Register to comment.