Options

import barcodes

naviman11naviman11 Member Posts: 6
edited 2006-04-14 in NAV Dutch speaking only
Beste vrienden

In de tabel barcodes wil ik middels een dataport barcodes imoporteren. Het gaat in principe goed. Alleen ik heb vrschillende artikelnummers met de zelfde barcodes. Ik wil dat navision een melding geeft als de barcode die geimporteerd wordt al bestaat in de tabel. als ik het handmatig in de tabel zet krijg ik wel een melding dat hij albestaat voorr artikel nr zoveel. Maar bij de dataport krijg ik dat niet dus dan heb ik dubbele barcodes.

Weet iemand hoe ik dat kan regelen in mijn dataport met een stukje code.

Alvast bedankt

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    in OnAfterImportRecord:
    VALIDATE(BarCodeField);

    Dat zou moeten lukken. Anders moet je alle velden in variabelen importeren en het programmatisch oplossen.
  • Options
    naviman11naviman11 Member Posts: 6
    Dat ga ik eens testen...

    Is het ook mogelijk dat hij een melding geeft van "deze barcode bestaat al bij artikelnummer 12345"

    Groetjes
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    De VALIDATE zorgt ervoor dat de validatie code van je barcode veld wordt uitgevoerd, wat min of meer de handmatige invoer simuleert. Je moet als het goed is dezelfde boodschap krijgen als die je krijgt wanneer je zelf een barcode intypt.

    Als je een gewone boodschap wil ipv een error, kan je de validatiecode uit je tabel kopieren naar je dataport en ipv ERROR('barcode bestaat al') doe je MESSAGE('barcode bestaat al')
Sign In or Register to comment.