Options

Vereffenen projectposten

pwillepwille Member Posts: 7
edited 2006-03-21 in NAV Dutch speaking only
Ik zit met een vraag. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Op dit moment factureer ik uren vanuit een project. Dit doe ik dmv project verbruik ophalen. Maar ik wil sommige dingen op een andere manier factureren zodat er geen posten/restbedrag open blijft staan.

Ik zal even een situatie uitleggen:

voor een klant maak ik een project aan. Voor dit project heb ik een prijs afgesproken van 1000 euro.
Ik boek de uren die ik aan dat project werk tot het einde van het project.
Aan het einde van het project wil ik de klant een factuur sturen van 1000 euro. Als ik de 5 regels die ik op het project optel kom ik op 900 euro.

Aan de klant wil ik 1 factuurregel sturen met "projectnaam" 1 stuks à € 1000,-
Als ik het project verbruik ophaal dan komen er 5 regels op de factuur, maar dit wil ik niet, ik zou graag 1 regel willen.

Op de factuur kan ik maar 1 regel (projectpost vereffeningsid) selecteren waarmee de factuurregel vereffend wordt. In dit geval worden de andere 4 regels niet vereffend.
Een prijs van 0 of een aantal van 0 werkt niet omdat de posten daarbij niet worden vereffend, deze regels komen alleen op de factuur te staan.
Projectposten kan ik niet vereffenen met een bepaalde factuurregel (handmatig), deze blijven dan altijd openstaan?

Is er een makkelijke manier/of een manier om te factureren zoals ik hierboven beschrijf?
Het zou al goed zijn als ik handmatig de open posten kan sluiten (of vereffenen met een bepaalde factuurregel).
Het zou natuurlijk helemaal super zijn als ik 1 factuurregel aanmaak en hierbij de projectpostregels selecteer die met die regel vereffend worden.

Alvast bedankt voor de hulp!!!!

[Applies-to ID/Closed by Entry No. zijn enkele engelse termen die hierbij worden gebruikt]
Sign In or Register to comment.