Options

Vreemde tekens in .job file

RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
edited 2007-09-21 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben voor mijn probleem.
Vanuit Navision (3.10.A) wordt een .job file aangemaakt. Deze wordt dan via een ander programma (Nicelabel 4) automatisc geprint.

Nu zie ik in de .job file (tekstbestand) het teken Š staan terwijl dit in Navision een è is.

Ligt dit dan aan Navision of ligt dit aan een instelling van de server waar Navision op draait?

Rob
Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
NAV 7.1

Answers

  • Options
    MaximusMaximus Member Posts: 105
    Hoi,

    ik denk dat het aan de tekenset ligt die gebruikt wordt (ASCII / ANSI). Als je zoekt dit forum kun je zien hoe dit geconverteerd kan worden.
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
    Ik snap toch niet helemaal hoe het werkt hoor.

    Als ik kijk in de object designer zie ik daar ID 75012 staan met naam ANSI <-> ASCII converter
    Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
    NAV 7.1
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Dat is de naam van een codeunit (ik vermoed dat het een codeunit is). Die moet je importeren en (als het nodig is) een andere ID geven.
    In het object waar je de conversie wil uitvoeren, moet je een global maken met die codeunit. Er zijn 2 functies in die codeunit die een tekst converteren van Navision naar Windows en omgekeerd.
    Die gebruik je als volgt (ik weet niet hoe de functies heten, maar het zal iets in deze aard zijn):
    txtDeTekst := cduANSIASCII.ANSI2ASCII(txtDeTekst);
    

    Als dit niet werkt, dan probeer je de andere functie.
    De functie moet je oproepen op deze momenten.
    Import : NA het lezen van de text van de file en VOOR je de info naar de DB schrijft.
    Export : NA het lezen van de text uit de DB en VOOR je de info naar de file schrijft.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    RMolenaarRMolenaar Member Posts: 94
    Zal even vermelden dat het opgelost is.
    Op de server waar het labelprogramma op draait een nieuw taalpakket geinstalleerd.
    hierdoor is het probleem opgelost!
    Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
    NAV 7.1
  • Options
    ajhvdbajhvdb Member Posts: 672
    Je hebt dus een andere taal gekozen bij Regional Settings ... "Language for non-unicode" ?
Sign In or Register to comment.