Options

boekingsperiode

peterbredapeterbreda Member Posts: 13
edited 2007-08-16 in NAV Dutch speaking only
Hoi,

ik heb een ontzettende newbie vraag. Op het moment dat ik een order wil boeken komt de melding;

Geen Boekingsperiode in het filter.
Filters: Nieuw boekjaar: Ja.

Op het moment dat ik de boekingsperiodes wil aanpassen (financieel beheer->instellingen->boekingsperiodes) krijg ik :

Geen Boekingsperiode in het filter.
Filters: Begindatum: >=''

ik kan deze dus niet aanpassen.

Heeft dit te maken met mijn MSDN Licentie ?


licence file:

540 Demo Basis Module 1
542 MSDN License 1
543 Design for MSDN 1
1,100 Bedrijf per stuk 4
1,200 Sessie 2
1,310 Database-uitbreiding per 1MB 100
1,370 Database Expansion per 1 GB 1
1,400 Gebruikers-ID's en Wachtwoorden 1
1,410 Toegangsrechten 1
1,420 Application Server 1
1,520 Server - Windows NT (Intel) 1
1,750 C/OCX 1
1,800 C/FRONT 1
1,900 Cross-Reference Tool 1
1,960 Test Integration 1
2,000 Client Monitor 1
2,010 Server - Microsoft SQL Server Option 1
2,105 Allow new versions 1
2,310 Web User /Each 1
4,900 Application Wide - Multiple System Langua 1
7,100 Level 1: Design 1
104,000 Upgrade Toolkit Execute objects(104,000-104,1 1

Comments

  • Options
    mgmmgm Member Posts: 126
    Peter,

    De MSDN licentie ken ik niet. Maar het zou daaraan kunnen liggen.
    Maar staat er al een filter op het Boekingsperiode form als je het opent?
    En wat als je de tabel rechtstreeks opent vanuit de Object Designer? (tabel 50).

    Maarten
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Werk je wel in het CRONUS demobedrijf? De MSDN licentie laat je alleen toe om 2000 boekingen te maken van november tot februari. Vroeger was dat 99-00 maar tegenwoordig hebben ze het dacht ik aangepast naar nieuwe jaren.

    Het inrichten van een nieuw bedrijf in NAV is niet zo simpel en zul je moeten laten doen door een ervaren consultant.
  • Options
    peterbredapeterbreda Member Posts: 13
    Voor jullie reacties. Het lag inderdaad aan de msdn licentie. Boekingen buiten nov dec en jan mogen gewoon niet. Ik heb via een sql editor gewoon wat dingen gewijzigd en nu werkt het dus wel. (hoewel de resrictie van die drie maanden er niet helemaal af is).

    Van de week komt de officiele licentie voor Navision binnen, dus dan kan ik wat ik nu gemaakt heb gewoon exporteren en importeren en dan werkt het allemaal.

    Idd is het verstandig om \navision door ervaren consultants te laten inrichten. Echter, ik had al een beetje ervaring met Navision 4.0 en ik na 100 uur stoeien heb ik de inrichting bijna af. Een ervaren consultant zal dat ongetwijfeld in 40 uur gekund hebben, maar dat kost natuurlijk een berg met geld en nu weet ik aardig wat van het pakket, dus ook handig voor eventuele aanpassingen/ aanvullingen in de toekomst.

    Iig. bedankt !
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Geen probleem,

    Succes en veel plezier met Navision.
Sign In or Register to comment.