Options

Software verkopen

peterbredapeterbreda Member Posts: 13
edited 2007-08-02 in NAV Dutch speaking only
Hoi,

Ik ben Navision 5.0 aan het inrichten op basis van een van de standaard RIM schema's. Omdat deze eigenlijk bedoeld zijn voor fysieke producten, loop ik een beetje vast.

Het bedrijf waarvoor ik werk levert software (op licentiebasis), levert consultancy (op uurbasis) en heeft onderhoudscontracten (percentage van de licenties, gekoppeld aan een klant).

het probleem wat ik heb is dat de onderhoudscontracten gekoppeld moeten worden aan een product. Maar op het moment dat ik een product ingeef, krijg je dus bij verkopen van het product een negatieve voorraad (dit omdat er gewoon geen voorraad).

Zouden jullie mij kunnen adviseren over hoe ik de inrichting het beste kan aanpakken ?

Groet,

Peter

Comments

  • Options
    mgmmgm Member Posts: 126
    Peter,

    Heb je gedacht aan het gebruik van de module Projecten of Service Mgt?
    Er zijn ook add-ons in de markt voor jouw klant.

    Groeten,

    Maarten
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Als je dit echt netjes wilt doen zou ik er een klein stukje maatwerk voor maken.

    Je kunt voor de softwareverkopen een nieuwe tabel maken waarin je de gegevens bijhoud. De facturatie kan dan op grootboek plaatsvinden.

    Op grootboek kan zowieso natuurlijk ook zonder maatwerk.

    Je kunt ook artikelen gebruiken en iest bedenken met waardeposten voor het onderhoud.

    Je kunt ook kijken naar de SITE add-on maar dat zou wel eens een stuk duurder kunnen zijn dan zelf een paar tabelletjes maken.

    Succes.
Sign In or Register to comment.