Options

Client SP1 naast SP3

lyotlyot Member Posts: 202
edited 2007-07-31 in NAV Dutch speaking only
Ik heb reeds de NAV client 4.0 SP1 en de 5.0 naast elkaar staan op mijn pc. Dit lukte perfect met een standaard installatie.
Ik heb me laten vertellen dat het iets moeilijker ligt om de SP3 naast de SP1 op één pc te krijgen...
Hoe doe ik dit het best?
Wat zijn de te doorlopen stappen?
Op het einde van de rit wil ik zowel mijn SP1, SP3 en 5.0 nog kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.

Answers

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    FOR EACH Navision-versie DO BEGIN
    "installeer de versie"
    "copieer de versie naar een andere subdirectory"
    IF NOT de laatste versie THEN
    "de-installeer de versie"
    END;

    Duidelijk? :mrgreen:

    Op het einde heb je dan een reeks subdirs met alle versies in (ook de laatste).
    Als je later dan een nieuwere versie moet installeren, de-installeer je de oude en installeer je de nieuwste.

    Nu kun je shortcuts maken naar de verschillende versies.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    lyotlyot Member Posts: 202
    Dit lukt perfect, waarvoor dank!
    Nog één klein probleem...
    Shortcuts naar forms in Navision die op het bureaublad staan worden nu default geopend met de SP3 waar dit de SP1 moet zijn...
    Ik heb al het register afgezocht en daar aanpassingen gemaakt... tevergeefs.
    Waar kan ik ergens instellen welke client er gebruikt moet worden voor shortcuts te openen?
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Daar heb ik geen antwoord op :oops:
    Probeer eens te zoeken of je iets vind. Anders post dit probleem in het Navision forum. Dan heb je meer kans dat iemand antwoordt.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    PoltergeistPoltergeist Member Posts: 200
    edited 2007-07-19
    lyot wrote:
    Dit lukt perfect, waarvoor dank!
    Nog één klein probleem...
    Shortcuts naar forms in Navision die op het bureaublad staan worden nu default geopend met de SP3 waar dit de SP1 moet zijn...
    Ik heb al het register afgezocht en daar aanpassingen gemaakt... tevergeefs.
    Waar kan ik ergens instellen welke client er gebruikt moet worden voor shortcuts te openen?
    Rechtermuisknop op de shortcut, openen met kiezen. Dan de applicatie kiezen welke gebruikt moet worden... Let wel: dat geldt dan direct voor alle bestanden met die extensie...

    Of is dat te simpel?
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    lyot wrote:
    Dit lukt perfect, waarvoor dank!
    Nog één klein probleem...
    Shortcuts naar forms in Navision die op het bureaublad staan worden nu default geopend met de SP3 waar dit de SP1 moet zijn...
    Ik heb al het register afgezocht en daar aanpassingen gemaakt... tevergeefs.
    Waar kan ik ergens instellen welke client er gebruikt moet worden voor shortcuts te openen?
    Rechtermuisknop op de shortcut, openen met kiezen. Dan de applicatie kiezen welke gebruikt moet worden... Let wel: dat geldt dan direct voor alle bestanden met die extensie...

    Of is dat te simpel?
    VEEEEEL te simpel! :roll:
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    PoltergeistPoltergeist Member Posts: 200
    Dat was dus inderdaad iets te simpel gedacht... De aanpassing kan wel gedaan worden via de registry. In de key HKEY_CLASSES_ROOT\navision\shell\open\command wordt bij de standaard waarde het pad aangegeven van de applicatie die gestart moet worden als een dergelijke snelkoppeling wordt aangeklikt... Dat lijkt bij mij te werken. Weet uiteraard niet of dat hetzelfde is als wat je had aangepast...
  • Options
    lyotlyot Member Posts: 202
    Bedankt, dit werkt inderdaad
Sign In or Register to comment.