Options

Textbox in report met verschillende velden

impetusimpetus Member Posts: 10
edited 2007-07-04 in NAV Dutch speaking only
Hi (ervaren) Nav gebruikers,

Als beginner loop ik tegen problemen op die voor menigeen simpel zijn en waar ik met de bescheiden kennis niet uit kom, graag jullie hulp.

In een report probeer ik een textbox te maken die uit een veld bestaat en vaste text en het lukt me niet. Overigens bij verschillende textboxen. Als voorbeeld probeer ik:

"Sales Line".Quantity + "Sales Line"."Unit of Measure" + een vaste text in 1 textbox te krijgen.

Jullie hulp is gewenst en gewaardeerd.

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Maak aan:
    1 text constante, met naam MY_TEXT en waarde 'Mijn Vaste Tekst'
    1 text variable, groot genoeg om alle waarden te bevatten (iets van 100 characters moet voldoende zijn), met naam MyTextVariable

    Dan in de section, zet je een nieuwe textbox, met als SourceExpr MyTextVariable

    Dan in OnAfterGetRecord
    MyTextVariable := "Sales Line".Quantity + "Sales Line"."Unit of Measure" + MY_TEXT;
    
    let even op gebruik van spaties, daar kan je weer SUBSTRNO voor gebruiken, zie F1 help
  • Options
    impetusimpetus Member Posts: 10
    Hi Denster,

    Bedankt voor de snelle reactie, echter zover was ik reeds. Het probleem komt bij mij dat er een melding komt met "Typeconversie is niet mogelijk omdat een van de zijden van een niet toegestaan type is. Decimal + Text"
    En deze melding krijg ik ook wanneer ik een datum met een tekst wil combineren of een andere combinatie. Geldt ook wanneer ik een combinatie maak zonder een text constante en alleen de "Sales Line".Quantity + "Sales Line"."Unit of Measure"

    Groeten
    Serge
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Dit komt omdat je een decimal veld aan een tekst veld wil plakken. Beiden moeten dan van het type tekst zijn.

    Ofwel gebruik je de functie STRSUBSTNO:
    STRSUBSTNO('%1 %2 %3',"Sales Line".Quantity,"Sales Line"."Unit of Measure",'vaste text')
    

    Ofwel gebruik je FORMAT om je decimal om te zetten naar een tekst:
    FORMAT("Sales Line".Quantity) + "Sales Line"."Unit of Measure" + 'vaste text'
    
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Right I was er van uit gegaan dat je wist van FORMAT, die liet ik er af om de code op 1 regel te laten passen :mrgreen:

    met STRSUBNO hoef je geen FORMAT te doen, anders moet je de waarden converteren naar tekst, zoals Luc al aangaf.
  • Options
    impetusimpetus Member Posts: 10
    Beste Luc en Denstar,

    Bedankt, mijn reactie is nu WAUW het werkt. Wederom een openbaring. Vorig jaar had ik nog de dubieuze eer om het kleinste bedrijf in Nederland te zijn die Navision gebruikt (met 1 user) en heb een groot deel van de inricting en de opzet zelf gedaan. Langzaam kom ik tot het punt dat ik wat moet gaan "programeren" en hulp is daarbij zeer wenselijk.

    Nogmaals bedankt allebei.

    Groeten

    Serge
Sign In or Register to comment.