Options

Kosten upgrade 4.0 => 5.1

TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
edited 2007-05-09 in NAV Dutch speaking only
Hoeveel zou het kosten om te upgraden van 4.0 naar 5.1 of is dit nog niet geweten?

Indien nee, zou het dan analoog zijn met de kosten om te upgraden van 3 naar 4 (en hoeveel was dat...)?

Bedankt, behulpzame developers! [-o<

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    geen enkel idee. Er is zoals je weet een technische wijziging, en hoeveel het gaat kosten om dat op te zetten is nog niet bekend.
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Hangt ook af van:
    1) hoeveelheid customizaties in het huidige systeem
    2) Aard van de aanpassingen
    3) gebruikte granules
    4) grootte van de database
    5) kwaliteit van data
    6) maatwerk dat men kan omzetten in standaard NAV ...
    7) ...

    Naar mijn gevoel is er niet zoals een "fixed" prijs dat je op upgrades kan plaatsen (hoewel Mark me nu gaat tegenspreken :wink: ).

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Tsja, voordat we fixed price kunnen gaan zullen we eerst eens wat moeten gaan spelen met de transformation tools en onze eigen tools die we intern voor upgrades gebruiken moeten aanpassen.

    Ik begreep dat Per zijn mergetool al "page" geschikt heeft gemaakt dus de 1e stap is al gezet. :mrgreen:

    Wordt weer een spannende tijd.
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Bedankt voor de hulp!

    Spijtig genoeg heb ik geen marketing gedaan... Ze vertrouwen hier op mijn creatieve geest om ervoor te zorgen dat de klant de overstap maakt naar 5.1 omdat ze anders teveel maatwerk moeten schrijven (zoals DMS).

    Maar ze verwachten ook dat ik de voordelen goed argumenteer, terwijl er nog niet zo heel veel beschikbaar is over 5.1...

    Om het met de woorden van William of Baskerville te zeggen:
    "So rather than appear foolish afterwards, I renounce being clever now."
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Hei .. ge kunt wel Engels :wink: misschien een tip om volgende keer je vragen in't Engels te schrijven, zodat je meer kans hebt op antwoord :wink:

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    TommyValentineTommyValentine Member Posts: 57
    Ik dacht dat ik dan misschien antwoorden in dollar zou krijgen... Vandaar ook de vraag hier :oops:
  • Options
    Geert_PennersGeert_Penners Member Posts: 12
    Als het om functionaliteit gaat, kun je ook overwegen om naar 5.0 te gaan. 5.1 is voornamelijk een technische release, waar natuurlijk wel de role-based interface in zit. Qua upgrade zit er met name extra werk in de forms en reports omdat deze niet een op een met een tool zijn te converteren. In ieder geval mag er geen code op de forms zitten. Maar eigenlijk is het te vroeg om er al iets over te zeggen.
    Kind regards,

    Geert Penners
    http://www.gac.nl
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    In ieder geval mag er geen code op de forms zitten.
    Da's iets te simplistisch gesteld, er zal wel degelijk plaats zijn voor code op de page objecten, maar in hoeverre is nog niet 100% duidelijk. MS is overigens wel bezig om het ons makkelijker te maken om forms te transformeren.
  • Options
    azerty74azerty74 Member Posts: 82
    Ik heb ook 'gehoord' dat Matrix forms niet meer zullen werken in de 5.1. Als dat zo is zal je al je bestaande matrix forms moeten aanpassen, tenzij die form conversion tool dat al doet ?
    Debugging is twice as hard as writing code. Therefore if you write the code as cleverly as possible you are by definition not smart enough to debug it.
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Dat zal inderdaad een moeilijke worden.
    Ze hebben nu meer tijd, wie weet vinden ze nog een oplossing.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
Sign In or Register to comment.