Options

Koppelen planbord met NAV

owe.loonstraowe.loonstra Member Posts: 11
edited 2007-03-12 in NAV Dutch speaking only
Dames, heren,

Voor een relatie van ons ben ik op zoek naar (een koppeling met) een grafisch planbord. In dit planbord dient op eenvoudige wijze inzichtelijk gemaakt te worden welke accommodatie bezet, gereserveerd of vrij zijn...

Uiteraard dienen er nieuwe afspraken in vastgelegd kunnen worden en worden deze gegevens weer geintegreerd/gekoppeld aan NAV (bijvoorbeeld de ledenadministratie en de financiele administratie)

Ik ben benieuwd naar reeds gerealiseerde oplossingen!

Owe

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Wij hebben onze planning draaien (gekoppeld) met PlanningPME (franse oplossing).

    De koppeling gebeurt ahv SQL triggers.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    owe.loonstraowe.loonstra Member Posts: 11
    Ik heb een demo versie van planningpme gedonwload. Zier er wel compleet uit. Mag ik vragen naar jullie ervaringen met deze tool? En hoe ervaart de klant deze oplossing?

    Is het mogelijk binnen de door jullie gerealiseerde koppeling realtime synchronisatie tussen de tool en NAV te realiseren?
  • Options
    PoltergeistPoltergeist Member Posts: 200
    Logic Vision heeft eveneens een grafisch planbord. Het mooie van dit product is dat het volledig geïntegreerd werkt binnen Navision. De gegevens worden dan ook realtime bijgewerkt van en naar het planbord.

    http://www.logicvision.nl (geen informatie hierover op de website, maar je kunt ze altijd bellen)
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Ik heb een demo versie van planningpme gedonwload. Zier er wel compleet uit. Mag ik vragen naar jullie ervaringen met deze tool? En hoe ervaart de klant deze oplossing?

    Is het mogelijk binnen de door jullie gerealiseerde koppeling realtime synchronisatie tussen de tool en NAV te realiseren?

    De koppeling is gemaakt aan de hand van SQL triggers. dus dit is redelijk "real time".

    Nadeel in heel het verhaal is dat je geen modificaties kunt maken aan de tool, waardoor je geen business logica kunt toevoegen aan de tool. Verder is er ook geen SDK, met events, die soms wel nuttig hadden geweest in NAV.

    Enfin, het werkt behoorlijk, maar is puur synchronisatie en niets meer.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    p.willemse6p.willemse6 Member Posts: 216
    Owe, de oplossing van Logicvision is inderdaad een goede. Aanrader om even te bekijken....
Sign In or Register to comment.