Options

Navision database over internet

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2007-01-25 in NAV Dutch speaking only
Voor de meeste oplossingen op de zaak gebruiken we Win 2003 TS voor alle telewerkers. Dit werkt perfect en snel.

Nu wil ik vragen of het mogelijk is om over een ADSL verbinding gegevens heen en weer te sturen naar een client pc.

Dit zou in dit specifieke geval de configuratie enorm vereenvoudigen.
Oa: TS 2003 ondersteunt namelijk een aantal printers aan die specifieke PC niet juist. Ik weet dat de PC als client de printers perfect aan kan sturen.

Ik heb net al geprobeerd om dit te regelen vanaf thuis en via 1 open poort naar de Navision server. Dit gaat eigenlijk nu nog wel aardig, zonder overige gebruikers en dus zonder andere gebruikers over de ADSL lijn. Het lijkt wel of de eerste keer dat een scherm opgehaald moet worden, dat het dan traag gaat. De volgende keren is het scherm stukken sneller opgebouwd.

Wellicht zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en tips hebben om ook een werkbare situatie te creeeren.

Citrix is kostentechnisch komende jaren niet realiseerbaar.


Alvast iedereen bedankt voor tips!
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    TS, print naar een PDF printer en bewaar het bestand op de server. De gebruiker kan dan het bestand downloaden om te printen.
  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Ik zou de navision client toch niet over een adsl lijn gaan draaien. Ja, dit kan perfect, maar wel met de nodige vertragingen. Hoe de navision server hierop reageert naar andere gebruikers (locks...) is maar de vraag. Mijn inziens is de eenvoudigste oplossing het aanschaffen van WS2003 compatibele printers bij de gebruiker.

    Om in terminal server remote printers te ondersteunen MOET de printerdriver ook op de server geinstalleerd staan. Niet alle printers zijn standaard opgenomen in de WS2003, doch de opgenomen printers zijn NIET de enige waarmee de WS2003 kan functioneren. Dus zeker ook installatie van de printer op de server uitvoeren als deze niet blijkt te functioneren op de client.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    dlauwersdlauwers Member Posts: 127
    1) Je kan op windows XP voor de desktopclient een filter instellen in de registry welke type printers er door de remote desktop client worden gezien. Heb je een USB printer, dan zie je die neit direct in de TS-client omgeving. Pas je deze filtering aan zie je hem wel. Het enige dat je ook moet voorzien is dat er een server goedgekeurde printer driver op de Terminal Server staat van dat printer model.

    Regfile
    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default\AddIns\RDPDR]
    "FilterQueueType"=dword:ffffffff

    2) Je kan printer fall-back instellen op 2003 TS

    3) Je kan PDFCreator installeren op de client en door de filter aan te passen in de regitry (zie 1) komt deze ook ter beschikking binnen de TS sessie. Als men dan de lokale PDFCreator insteld dat alles direct moet afgedrukt worden, dan komt bij het printen naar deze PDFCreator printer binnen de TS sessie het blad direct op de printer eruit bij de thuis computer. Bij dit punt moet je geen printerdrivers op de TS installeren.

    Alle 3 de methodes werken, is het een beetje afhankelijk welke printer en de omstandigheden hoe je wenst te printen.

    mvg
    Danny
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Na wat puzzel werk is het idd gelukt!!

    Bedankt voor alle info!
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
Sign In or Register to comment.