Options

Verpakkingsbijdrage

WIBARTWIBART Member Posts: 19
edited 2007-01-02 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een vraagstelling, waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Het Verpakkingenbesluit voor de Drankenhandel gaat per 1 januari 2007 definitief ingevoerd worden, oftewel voor een liter wijn, moet je een X-bedrag aan 'Verwijderingsbijdrage' aan de debiteur doorberekenen.

Heeft één van jullie dit ook aan de hand en zo ja: Hoe lossen jullie dit op?
Kan je mij dan ook vertellen hoe jullie hier mee omgaan, vooral nu bekend is geworden dat Horeca wordt uitgesloten van deze bijdrage.

Hoe ga je deze bijdrage op de Verkoopfacturen tonen en waar boek je je Verpakkingsbijdrage naar toe?

Wij zitten er ook heel druk over na te denken, maar weten het ff niet, vandaar mijn vraagstelling aan jullie.

Alvast dank voor jullie moeite.

WIBART

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Ik heb iets gehad in die aard:
    In T27:"Item" heb ik wat extra velden gemaakt.
    Wanneer ik dan in T37:"Sales Line" (in de OnInsert en OnModify en de OnDelete-triggers) dat artikel nam, heb ik dan een extra lijn aangemaakt (of verwijderd) met een G/L Account erop en met lijnnr 1.000.000.000. In tabel T37, heb ik een extra veld aangemaakt om dat nieuwe record te laten wijzen naar het originele record.
    Op de subform filterde ik die records dan weg zodat de subform zich normaal gedraagt.
    Welke G/L Account+(VAT)-Product business group te gebruiken? Dat kan ook een setup van het artikel of een algemene setup (G/L setup) zijn of die van hetG/L Account nr.
    Posten is hier dan mee in orde en het kan ook gebruikt worden om te printen.
    Ik hoop dat je hiermee een idee hebt hoe het op te lossen.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Sorry dat ik het zeg hoor, maar ben je daar niet een ietsje laat mee?

    Is artikeltoeslag misschien iets?
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    :shock: en dat vraag je drie dagen voor het eind van het jaar???

    ik zou het tijdelijk oplossen door grootboekrekeningen te gebruiken in je orders. De toeslag zou ook moeten werken, alleen geloof ik dat die wordt uitgesmeerd over alle artikelen in je order. Dus met 1 toeslag per order zou dat werken, anders zou ik een grootboekrekening per artikelregel doen.

    Je zou ook de prijs van al je artikelen kunnen verhogen, maar je moet waarschijnlijk die toeslag apart vermelden... nee dat werkt niet...
  • Options
    WIBARTWIBART Member Posts: 19
    Leuk dat jullie oordelen over een paar dagen van tevoren, maar dit oordeel is iets te snel door jullie geveld.

    Het is nl zo dat een bepaalde groep klanten uitgesloten is voor deze heffing, wat de 22ste december pas bekend werd. Anders hadden we simpelweg het totale artikelbestand met X voor de stukprijs opgehoogd en dan ben je klaar, maar nu zijn er uitzonderingen.

    Dus dank voor jullie reactie, maar ...

    WIBART
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    WIBART wrote:
    Leuk dat jullie oordelen over een paar dagen van tevoren, maar dit oordeel is iets te snel door jullie geveld.
    Lekker hoor, die typisch Nederlandse verontwaardiging :mrgreen: Je kan toch niet ontkennen dat het een beetje bizar tijdstip is.

    Heb je de grootboekrekening en/of de toeslag geprobeerd?
  • Options
    WIBARTWIBART Member Posts: 19
    Dat ontken ik ook niet, echter was er een oplossing, totdat die typische Nederlandse uitzondering kwam, toen was dat niet afdoende.

    ](*,)
Sign In or Register to comment.