Options

Welk BTW nummer

tvandongentvandongen Member Posts: 78
edited 2004-01-29 in NAV Dutch speaking only
Momenteel speelt bij ons de vraag welk BTW nummer moet worden vermeld op een faktuur. Wij hebben nl. de situatie dat een internationale klant besteld en geleverd wordt in bijv. Engeland. De faktuur moet echter naar Zweden worden gestuurd. Beide vestigingen hebben hun eigen BTW nummer.
Ook de belastingdienst is nog niet helemaal duidelijk, dit hangt nl. af van bij welke afdeling de vraag wordt voorgelegd. Enerzijds wordt gesteld dat de BTW plichtige het bedrijf is dat de faktuur ontvangt (in dit voorbeeld Zweden) en dat dus ook dit BTW nummer moet worden gebruikt. Anderzijds moet de goederenstroom gevolgd kunnen worden (intrastataangifte) en moet dus het Engelse BTW nummer worden gebruikt.....

Als je in de standaard NF een faktuur aanmaakt werd tot de laatste versie het BTW nummer van de reguliere klant gebruikt, niet het BTW nummer van het "faktureren aan" adres. In de laatste versie is dit echter aangepast, waardoor voortaan het BTW numemr van het "faktureren aan" adres wordt gebruikt. De BTW posten worden echter nog steeds aangemaakt op basis van het reguliere BTW nummer.

Hebben anderen hier ervaring mee en hoe gaan jullier ermee om ?

Comments

  • Options
    eromeineromein Member Posts: 589
    heb je deze al bij Navision NL gemeld, lijkt me nou typisch iets voor Barneveld.

    Kunnen ze een fix uitbrengen, en dan gaan wij weer iedereen af... Misschien kunnen ze er al gelijk aan beginnen, hoeven wij niet in december heel Nederland door ;)
    "Real programmers don't comment their code.
    If it was hard to write, it should be hard to understand."
  • Options
    tvandongentvandongen Member Posts: 78
    Romein,

    Ik kan het wel melden, maar ik wil liever eerst weten hoe het nu echt moet. Anders komen er 2 patches.
  • Options
    eromeineromein Member Posts: 589
    Punt...

    Maak ik geloof, weet niet zeker, dat ze er al mee bezig zijn in Barneveld. Wellicht kan je met het doorgeven van dit problem een bevestiging krijgen... Misschien...
    "Real programmers don't comment their code.
    If it was hard to write, it should be hard to understand."
Sign In or Register to comment.