Options

Tabellen controleren van database

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2006-11-25 in NAV Dutch speaking only
Als ik via de databasecontrole tabellen controleer en ik selecteer alle ondernemingen in de database dan heb ik een klein probleem.

In de logfile die ik aanmaak wordt alleen aangegeven in welke tabel het probleem zit. Nu kan die tabel echter natuurlijk in meerdere bedrijven voorkomen. Het is dus alsnog wel wat zoekwerk om te kijken in welk bedrijf het probleem zit.

Is het mogelijk om een extra veld in de logfile mee te geven zodat ook het bedrijf van de tabel wordt weergegeven?

Op dit moment moet ik telkens de tabellen van het bedrijf dat ik 'verdenk' selecteren en die taballen controleren. Aangezien ik straks een behoorlijk aantal bedrijven moet gaan monitoren is dat nogal redelijk veel werk.

Alvast bedankt!
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Je kan de logfile of layout van de logfile niet uitbreiden.

    Wat je wel kan doen:
    als je naar de tabellen gaat (File/Database/Information/Tables), dan kan je filteren/selecteren en op "Test" klikken. hij gaat enkel de tabellen testen die je geselecteerd hebt. Wat ik echter niet kan garanderen is dat hij enkel de tabellen van die companie gaat testen. Dit zal je eens moeten uitproberen.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Je hebt gelijk, dat probeerde ik uit te leggen in mijn laatste stukje tekst :-).

    Je kunt dus idd precies die tabellen selecteren en dan op testen klikken.

    Voor het gemak heb ik nu uren zitten zoeken naar problemen in een tabel, die dus uiteindelijk in een eerdere testonderneming bleek te zitten (binnen dezelfde database) :? . Ach je leert zo wel de namen van de tabellen goed kennen 8)
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
Sign In or Register to comment.