Options

Orderregels met speciale 'urgentie' orderpicken productie

FabianNCFabianNC Member Posts: 78
edited 2006-11-22 in NAV Dutch speaking only
Orders kunnen bij ons bestaan uit meerdere regels waarbij sommige regels een extra urgentie hebben.

Zo kunnen bepaalde regels bijvoorbeeld ivm een trouwerij of een geboorte een echte deadline hebben voor het afleveren.

Ik wil dus de orderregel aanpassen met een extra veld waarin een soort van 'urgentie' kan worden geregistreerd. Het systeem hoeft er verder niets mee te doen, maar het moet wel af te drukken zijn en inzichtelijk zijn in de rest van het ordertraject (en of productietraject).

Is dit nou net een gedeelte waar je beter vanaf kunt blijven, of is het geen probleem om juist dit deel te wijzigen?

Ik heb al meer soorten van PRIO's doorgekregen om te regelen.
Nu zitten daar ook onmogelijke dingen tussen waar ik nu al hoofdpijn van krijg... maar dat later.
Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,089
    In de tabellen die een referentie hebben naar een record in tabel 37 kun je een extra veld toevoegen dat een flowfield is naar je nieuwe veld in tabel 37.
    Op die manier hoef je niet in de programma's te duiken om het veld van tabel naar tabel mee te slepen.
    Je kunt dat nieuwe veld dan ook gemakkelijk op een rapport of een form zetten.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    OK :-) Dit klinkt wel alsof het een bruikbare oplossing is.

    Ik ga nu eerst mezelf verdiepen in de werking van een flowfield voordat ik jullie weer lastig val.

    In Access kan ik de relaties tussen tabellen eenvoudig visualiseren in een overzicht. Is dit ook mogelijk in Navision?
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,089
    FabianNC wrote:
    In Access kan ik de relaties tussen tabellen eenvoudig visualiseren in een overzicht. Is dit ook mogelijk in Navision?
    Ik vrees van niet.
    Je kunt wel de Navision Developer Toolkit gebruiken om uit te vissen in welke objecten een object/veld/index/functie gebruikt wordt.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    FabianNCFabianNC Member Posts: 78
    Daar had ik al rekening mee gehouden.

    Ondertussen wel weer een hoop geleerd.
    Zo snap ik nu ook waarom dat je soms bepaalde sorteeropties niet hebt, maar dat je eventueel (indien echt structureel handig), deze toch kunt activeren door een veld een sleutelveld te maken.
    Navision 4.0 SP2 | Win 2003 TS
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,089
    FabianNC wrote:
    Daar had ik al rekening mee gehouden.

    Ondertussen wel weer een hoop geleerd.
    Zo snap ik nu ook waarom dat je soms bepaalde sorteeropties niet hebt, maar dat je eventueel (indien echt structureel handig), deze toch kunt activeren door een veld een sleutelveld te maken.
    Pas op met het aanmaken van nieuwe sleutels. Elke extra sleutel vertraagd het schrijven in de tabel.
    Het is dus best een sleutel te hergebruiken die niet 100% juist is en je nog enkele 100-den records laat scannen dan een nieuwe sleutel te creeren.
    vb:
    Je hebt een sleutel a,b,c,d.
    En je hebt setranges op a,b,c,e.
    Het is dus beter sleutel a,b,c,d te gebruiken want de velden a,b,c zijn gelijk.
    Als met die sleutel het aantal records dat 1 voor 1 te bekijken is, kunt beperken tot enkele 100-den, is dat niet slecht en meestal beter voor performance dan een nieuwe sleutel.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


Sign In or Register to comment.