Options

Artikels boeken !?

postacipostaci Member Posts: 116
edited 2006-11-04 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

welke instellingen moeten onder Artikels uitgevoerd worden dat ze na het boeken bv onder verkoop of projectdagboeken etc.. in de rekeningschema toegevoegd worden ??
ik kan ze wel boeken, je ziet ze ook in posten.., maar het bedrag moet toch ook in de rekeningschema bijgeschreven worden ?? kosten of inkomsten ?? :shock:

graag uitleg hierover... :oops:

Akin

Comments

  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Kijk eens onder de tab "Facturering" op de artikelkaart.

    De velden "Prod. -boekingsgroep", "BTW-productboekingsgroep" en "Voorraadboekingsgroep" bepalen de grootboekrekening waarop geboekt wordt. Klik op de lookup-form van deze velden op de button "Instellingen" om de rekeningen te zien.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    ja dat weet ik, maar die instellingen moeten we juist zelf instellen, maar wat moeten de instellingen zijn ??
    gebruik jij dat ? zo Ja, werkt het ? welke grootboekrekening of wat heb jij onder Instellingen gebruikt ??

    je kan mij ook verschillende screenshot etc.. mailen als je wilt !!
    a.ozturk@deltanederland.nl of akin_ozturk@hotmail.com

    Akin
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    tja, wat je hier moet invullen hangt van jouw organisatie af. Ik ga jou toch niet vertellen op welke rekeningen je moet boeken :-s
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    nee niet welke rekeningen maar welke velden ingevuld moeten worden !!

    bv.

    onder produktboekingsgroep-- instellingen heb je in 1 rij veel velden. welke moet je dan invullen ???
    omzetrekening --verk.creditnotarekening-- .....etc....
    voorraadboekingsgroep....

    instellingen !? welke velden ingevuld moeten worden, dat is wat geregeld moet worden ....

    Akin :roll:
  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Hoi,

    Luc heeft ergens wel gelijk door te stellen dat we zo maar niet kunnen opgeven wat er bij jullie moet ingevuld worden. Immers, hier bepaal je hoe je wil dat alle logistieke handelingen in de boeken vermeld worden.

    Ik heb stellig de indruk dat jullie bezig zijn met een implementatie zonder navision-partner. GAC heeft wel de basic installatie gedaan en nu zijn jullie zelf bezig met het opstarten van het systeem. Dit ben ik reeds meerdere malen tegen gekomen. Ik begrijp dat jullie hiervoor zouden kunnen kiezen omwille van de anders hoge implementatie kosten, die bij een MKB niet altijd te rechtvaardigen zijn. Doch de ervaring van een aantal bedrijven die dit op deze wijze trachten te doen leerde mij ook dat zij na 1 a 2 jaar nauwelijks de applicatie aan de praat hadden. Meestal door een gebrek aan inzicht in het geheel en beschikbaarheid van interne capaciteit omdat je business steeds voorgaat. Ik raad je dan ook ten sterkste aan om net voor die punten wel gebruik te maken van externe resources. Gebruik de kennis die er is, en tracht die dan mee over te nemen om niet afhankelijk te blijven.

    Om terug te komen op je vraag: wat moet er nu ingevuld worden, kan ik helaas niet antwoorden. Ik zou dan jullie bedrijf moeten kennen (wat doen jullie, werken jullie ook met projectbeheer, productie,.., hoe wens je dat alles in de boeken terecht komt) om een juiste parametrisatie van deze gegevens te doen.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Financieel is alles in gebruik.
    Vraag is gewoon: als ik een artikel heb aangemaakt en ik ga die artikel boeken voor bv 500 euro. Dat bedrag moet ergens in de rekeningschema staan. Hoe kunnen we dan zorgen dat die bedrag ergens in die rekeningschema wordt geboekt ? bv onder Voorraden...

    maar ja we zien wel hoe het gaat.
  • Options
    Jan_schellekensJan_schellekens Member Posts: 7
    Heb je de kostprijs en de vaste verrekenprijs gevuld op de artikelkaart, want navision houdt een scheiding aan tussen logistiek en financieel, er kan dus financieel wel waarde geboekt worden maar dat hoeft financieel dan niet te gebeuren. Vul de velden (standaard Navision) kostprijs en vastenverrekenprijs op de artikelkaart en dan zou het goed moeten gaan, indien je bij de algemene boekingsgroepinstellingen, productboekingsgroepen hebt opgegeven.
Sign In or Register to comment.