Options

link !

postacipostaci Member Posts: 116
edited 2006-10-09 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

onder de tabblad Cummunicatie in CRM bestaat E-mail en Homepage.
Het is nu zo dat als je op de Homepage knop klikt dat lokaal je Explorer opent. Maar als ik op Email klik zou ook lokaal je outlook moeten openen, maar dit werkt niet.

info: wij loggen in via Citrix in Navision. Navision is installeerd op een server in Eindhoven en wij zitten zelf in Weert.

Dus hoe kan het dat Homepage nu wel lokaal opent en Outlook niet ? wat moet er gedaan worden zodat het wel werkt >? want homepage deed het eerst ook niet, GAC heeft iets gedaan en dat werkt wel.
HYPERLINK('homepage')... maar outlook ? rara... :shock:

need help !!! :roll:

Akin

Comments

  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Ben je zeker dat outlook geinstalleerd staat op de citrix server? Daar wordt immers je sessie uitgevoerd, het is dus niet voldoende dat je outlook op je desktop/laptop hebt staan. (hoeft daar zelfs niet op te staan in geval van citrix of terminal server). Kan je namelijk outlook openen op de citrix server, dus niet vanuit Navision maar zo als gepubliceerde applicatie, zoniet dan dien je daar de oplossing te zoeken (heeft dan namelijk niets met navision te maken).

    Je internet explorer zal waarschijnlijk iets dergelijks geweest zijn. Immers op een nieuwe W2003 server wordt standaard de internet explorer "afgeknepen".
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Ja is wel installeerd op de Server. Als je in Navision op het knop klikt dan opent het de Wizard van Outlook wat je kan instellen. Maar het moet juist je eigen outlook pakken. Als het van Navision zou pakken dan staat alles op de server in Eindhoven en dat is niet de bedoeling.

    Ach ja.. dan kopieren ze de mail en plakken ze het in Outlook! opgelost! :D hehehe
  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Ja, maar navision kan niet de outlook openen die lokaal op je pc staat als je op een citrix of terminalserver bent aangelogd.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    wwestendorpwwestendorp Member Posts: 178
    Ik weet dat er een mogelijkheid is om citrixserver zodanig in te stellen dat men daarna lokaal de programma's opend, (Excel, Outlook, Explorer etc.) zonder deze op de citrixserver ingesteld te hebben.

    Helaas weet ik niet hoe precies, maar dit heeft iets met de configuratie van citrix te doen en de farwarding via poorten geloof ik.

    Post het eens op een Citrix forum ?!

    8-[
Sign In or Register to comment.