Options

Nummerreeksen

petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
edited 2006-08-28 in NAV Dutch speaking only
Langzamerhand wordt navision duidelijk voor me. Maar ik zit nu weer met een vraag.

Ik heb een tabel gemaakt in navision met een bijbehorende form. Nu wil ik dat een veld in die tabel automatisch genummerd wordt, Of gebruik maakt van een nummerreeks die ik ook aangemaakt heb. Welk instellingen moet ik toepassen op dei veld zodat die veld automatisch genummerd wordt.

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Kijk eens in de OnInsert-trigger van Tabel 27. Daar is een mooi voorbeeld.
    OnInsert()
    IF "No." = '' THEN BEGIN
      GetInvtSetup;
      InvtSetup.TESTFIELD("Item Nos.");
      NoSeriesMgt.InitSeries(InvtSetup."Item Nos.",xRec."No. Series",0D,"No.","No. Series");
    END;
    
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    Ik ben hier dus ook mee aan het spelen maar wat me niet duidelijk wordt is het volgende:

    Als ik naar die tabel 27 kijk zie ik nergens dat "No. Series" als global gedefineert wordt. wat ik wel kan zien is dat de tabel waar de code van de tabellen reeks in opgeslagen is het veld "Item Nos."gekoppeld is aan "No. Series" tabel maar dat heb ik ook gedaan wat zie ik over het hoofd ??
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Hoi,

    No. series is een veld in de tabel.

    Alle tabellen die gebruik maken van deze functionaliteit hebben dit veld.

    Het maken van een nieuwe tabel met de nummerreeksen vergt een aantal standaard stappen die (bijna) altijd dezelfde zijn, misschien moeten we er eens een how-to voor maken.
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    rowix wrote:
    Als ik naar die tabel 27 kijk zie ik nergens dat "No. Series" als global gedefineert wordt.
    Globals en locals moeten (=een regel van Navision voor add-ons) een zodanige naam hebben dat het niet nodig is om de " te schrijven als je de variabele wil gebruiken.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    misschien moeten we er eens een how-to voor maken.
    Zit al jaren bij mij in de planning, maar dan heeft iemand het probleem en dan leg ik het aan hun buro uit en is het weer gepiept :). Het vergt wat uitzoek werk, maar als je eenmaal door hebt wat je nodig hebt dan is het een eenvoudig truukje.
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    kriki wrote:
    rowix wrote:
    Als ik naar die tabel 27 kijk zie ik nergens dat "No. Series" als global gedefineert wordt.
    Globals en locals moeten (=een regel van Navision voor add-ons) een zodanige naam hebben dat het niet nodig is om de " te schrijven als je de variabele wil gebruiken.

    Dit krijgje als je via de standaard code van een andere tabel iets probeert te gebruiken maar bedankt voor de tip
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    edited 2006-07-21
    Hoi,

    No. series is een veld in de tabel.

    Alle tabellen die gebruik maken van deze functionaliteit hebben dit veld.

    Het maken van een nieuwe tabel met de nummerreeksen vergt een aantal standaard stappen die (bijna) altijd dezelfde zijn, misschien moeten we er eens een how-to voor maken.

    Geweldig dit kon ik dus de hele tijd niet vinden ik heb nu alles aangepast naar mijn eigen tabel en het werkt !

    Werkte als ik de tabel verving voor de de waarde in de nummer reeks.
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    Ik heb nu dus een setup tabel gemaakt op basis van de tabel 314 resource setup.

    heb de code van onvalidate en oninsert zoals tabel hij ook te vinden is in tabel 27 aangepast naar mijn eigen code.

    Nu geeft hij alleen een runtime error op het moment dat ik het veld niet vul zou hij bij verlaten het veld moeten vullen met een nummer uit de nummer reeks maar dan geeft hij de melding dat ik een waarde op moet geven voor het veld wat gekoppeld is met de No. Series Tabel en dat de Primaire sleutel''=.

    Maar als ik kijk in tabel 314 is deze ook leeg.

    Wie kan mij op weg helpen?
    Heb ik iets over het hoofd gezien?

    Hij geeft geen fout bij het compileren!
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    Sorry,

    Heb het gevonden d.m.v. van tabel 18 kwam ik erachter dat ik voor de TESTFIELD ook GET moet gebruiken Anders werkt he niet \:D/
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    gefeliciteerd. zoeken en vergelijken blijft de beste leerweg.

    en als dat niet lukt is er altijd nog mibuso
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    Ik zag dat jullie graag een HowTo willen maken over nummerreeksen maar simpel weg niet de tijd hebben. Een goed uitleg (vind ik zelf) hoe je dit voor elkaar kunt krijgen staat in de development cursus II in Hoofdstuk 2 Misschien een tip voor beginners zoals ik.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Hai,

    ik heb een vraagje. Ik had ook dezelfde probleem netals bij jou. Bij mij was wel alles gelukt. Het verhoogt nu met 1 elke keer. Maar als ik nu de nummerreeks handmatig wijzig in iets anders doet die het ook. Maar als ik een rapport uitdraai dan zie ik de laatste record niet. Dan zie ik 1 nummer 2 keer op mijn rapport? hoe kan dat ?? moeten de codes onder OnInsert, OnModify, OnDelete, OnRename, No.(OnValidate) ingevuld worden ??
    Kan je mij aangeven wat je allemaal hebt ingevuld en hoe ??

    wacht op antwoord...

    Akin

    rowix wrote:
    Sorry,

    Heb het gevonden d.m.v. van tabel 18 kwam ik erachter dat ik voor de TESTFIELD ook GET moet gebruiken Anders werkt he niet \:D/
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Als de nummers goed staan in de tabel klinkt mij dit meer in de oren als een probleem met het rapport wat je gemaakt hebt.

    Als het de primaire sleutel is bestaat het gewoon niet dat er 2x dezelfde waarde is gebruikt. De primaire sleutel is ALTIJD uniek.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    ja ik vind het ook wel raar... op het form kan ik de rapport direct openen en het pakt automatisch de record waar je staat. de als je de record kiest dan pakt die het wel, maar als je niks invult en alles wilt weergeven dan mis je er een. is wel raar of niet ?:) in tabel is het wel goed, dus ik vind het wel raar dat het dubbel laat zien als je rapport runt voor alles.. :)
    maar ja ik zie wel....

    Als de nummers goed staan in de tabel klinkt mij dit meer in de oren als een probleem met het rapport wat je gemaakt hebt.

    Als het de primaire sleutel is bestaat het gewoon niet dat er 2x dezelfde waarde is gebruikt. De primaire sleutel is ALTIJD uniek.
Sign In or Register to comment.