Options

Drilldown Mailingroups

rowixrowix Member Posts: 27
edited 2006-08-03 in NAV Dutch speaking only
In tabel 5050 zit een Flowfield "Mailinggroups" deze telt hoeveel mailing groepen er zijn maar als je de tabel runt zit erbij dit veld ook een drilldown en deze opent het overzicht. Nu heb ik geprobeerd dit na te maken en alles werkt behalve de drilldown wie kan mij een aanwijzig geven waar ik moet zoeken want ik kan nergens code vinden die hiervoor zorgt.
#-o

Answers

  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Opdat een drilldown het overzicht zou geven, dien je de DrillDownFormID in te vullen van de onderliggende tabel. Dus als je bvb. een flowfield hebt naar tabel 50000, dan dien je de DrillDownFormID van tabel 50000 in te vullen.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    Dat dacht ik dus ook maar ik heb in mijn form dit aangegeven en toch werkt mijn drilldown niet tevens is het ook zodat dat bij het voorbeeld het ook in de tabellen werkt dus moet ik het dan wel in de forms zoeken of ben ik nu echt het spoor even bijster.

    :-k :-k
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Je moet het in de tabel definitie zoeken. Dat veld waar je het over hebt, telt het aantal records in de "Contact Mailing Group" tabel. Als je die tabel opent in design, en je kijkt naar de tabel eigenschappen, zie je dat er een DrillDownFormID is gedefinieerd. Deze eigenschap zorgt er voor dat als je het "No. of Mailing Groups" veld op een form zet, dat NAV automatisch het form opent dat is gedefinieerd in die DrillDownFormID eigenschap.

    Wat jij moet doen is:
    1: verwijder alle code uit de OnDrillDown trigger van je form
    2: definieer een DrillDownFormID in je doeltabel

    Als je nu je flowfield op een form zet, moet je als het goed is automatisch dat form zien met de juiste records erin.
  • Options
    rowixrowix Member Posts: 27
    Bedankt voor de tips heb kunnen vinden hoe het nu in elkaar zit.
    En dus kunnen maken wat de bedoeling is. \:D/

    P.S. Wordt hier ook [SOLVED] op prijs gesteld?? :-k
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    rowix wrote:
    P.S. Wordt hier ook [SOLVED] op prijs gesteld?? :-k

    Tuurlijk. En goed dat je niet [OPGELOST] hebt gebruikt ;-)
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    sgoed \:D/ laat de vragen maar komen, voordat je het weet beantwoord je ze zelf.
Sign In or Register to comment.