Options

Slechte performance Jet Reports

patrickdewaardpatrickdewaard Member Posts: 3
edited 2006-03-01 in NAV Dutch speaking only
Ik loop continue tegen lange wachttijden (>20 minuten) :cry: aan bij het refreshen van mijn rapportage, terwijl ik er toch op de juiste index in ga.
Het valt mij op dat zelfs bij een simpele download het al gauw 10 keer langer duurt dan een vergelijkbaar rapport in Navision.
Zijn er hier meer mensen die tegen dit probleem met Jet Reports aan lopen?

Comments

  • Options
    michaelversluysmichaelversluys Member Posts: 1
    Klopt, ik heb hetzelfde, vooral bij rapportages uit grote tabellen.
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Welke versie van Jet Reports gebruik je? In de Version History van versie 4.0.7 lees ik:
    • Major speed improvements.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    hansfouserthansfousert Member Posts: 46
    Versie 4.0.7 is inderdaad sneller. Ik kan je aanraden om die te downloaden. Daarnaast is-ie ook volledig in het Nederlands, en kun je tabel- en veldrelaties in de Designer zien en de formules van Flowfields.

    Maar om even terug te komen op de snelheid. Ik kan me nl. niet voorstellen dat het voor elk rapport geldt.

    Even wat algemeenheden over de opbouw van je functies t.b.v. de snelheid:
    - de NL doet een query op Navision, de NF haalt een veld op. Dus: hoe meer NL's, des te meer queries.
    - versie 4.0.7 zoekt aan de hand van de opgegeven filtervelden de beste sleutel op in de tabel. Voorheen moest je zelf de volgorde in de gaten houden.

    En dan nog kan het zo zijn dat je even moet wachten. Maar in 4.0.7 heb je de Planner: dan kun je het als een taak inplannen die je op een rustig moment uit laat voeren. Bijvoorbeeld 's avonds. Als je dan op kantoor komt, staat het resulaat voor je klaar. Dat zit standaard in 4.0.7, geen extra licentie voor nodig.

    Deze week heb ik een matrix gedraaid met 2 maanden onderverdeeld in weken in rijen, dimensie 1 in kolommen en in het snijpunt de omzet gesommeerd en het aantal boekingen geteld. En dat loslaten op Waardeposten (miljoenen records). Totale verwerkingstijd: net geen 3 minuten.

    Nou besef ik dat het bovenstaande wellicht wat algemeen is, en dat je een aantal concrete vragen hebt of misschien het rapport door wilt nemen. Neem dan gerust even persoonlijk contact met me op.
    Kind regards,

    Hans Fousert
    Microsoft Certified Trainer and Jet Reports Certified Trainer
  • Options
    patrickdewaardpatrickdewaard Member Posts: 3
    Hans, bedankt voor je reactie. Het komt natuurlijk niet altijd voor, maar het zijn juist de trage rapporten die de irritatie veroorzaken.

    Ik zal nog eens kijken naar de opbouw. Is die Planner soms gemaakt om dit soort snelheidsproblemen op te lossen?
  • Options
    hansfouserthansfousert Member Posts: 46
    De Planner biedt je de mogelijkheid om rapporten op te bouwen en te distribueren op een moment dat het jou schikt. Bijvoorbeeld 's avonds.

    Deze optie is standaard in versie 4.0.7. Je hoeft er geen aanvullende licentie of aparte installatie voor te verrichten.

    En als je dan toch versie 4.0.7 gaat installeren, kijk dan ook eens naar de Advanced Designer. Daarin kun je van alle tabellen en alle velden de relaties zien! Errug handig als je een link moet leggen.
    En van de Flowfields zie je de berekeningen, wat weer errug handig is als je de FlowFilterVelden van de NF gaat vullen.

    En er zijn nog meer leuke dingen toegevoegd, maar lees dat maar eens op je gemak op de website van Jet Reports. Anders gaat men hier nog denken dat dit een reclameblokje wordt.
    Kind regards,

    Hans Fousert
    Microsoft Certified Trainer and Jet Reports Certified Trainer
  • Options
    M._AkkermanM._Akkerman Member Posts: 1
    Tegen de problemen die Patrick schetst ben ik ook al een aantal keer aangelopen. En dat terwijl ik toch gebruik maak van de nieuwe versie. Deze is weliswaar sneller dan de oude, maar de wachttijd blijft erg lang. Met andere woorden, ik ben ook niet bepaald te spreken over de performance van Jet reports!

    Daarom zou ik Jet reports absoluuut niet aanbevelen. De marketing is goed, maar de technische uitvoering is dat duidelijk niet.
Sign In or Register to comment.