Print PDF

Frank_Raemakers
Member Posts: 25
Een klant van ons heeft adobe pdf professional 6.0
Het printen van een factuur in PDF formaat is geen probleem.
Wel is het een probleem dat telkens een request scherm (save pdf file as) komt waar de directory gevraagd wordt en eventueel de naam veranderd kan worden. Dit kan omzeilt worden door de printing preferences aan te passen. Maar die oplossing wensen we niet omdat we dan niet meer de naam van het document kunnen bepalen en het dan altijd naar een bepaalde omgeving wordt geschreven.
Ik zou deze aansturing graag vanuit een codeunit doen zeker omdat soms het pdf bestand onder bepaalde omstandigheden automatisch gemaild moet worden. Ik heb van alles geprobeerd met de distiller automation server maar het lukt me niet.
Is er iemand die me op weg kan helpen of een voorbeeld heeft?
Groeten Frank
Het printen van een factuur in PDF formaat is geen probleem.
Wel is het een probleem dat telkens een request scherm (save pdf file as) komt waar de directory gevraagd wordt en eventueel de naam veranderd kan worden. Dit kan omzeilt worden door de printing preferences aan te passen. Maar die oplossing wensen we niet omdat we dan niet meer de naam van het document kunnen bepalen en het dan altijd naar een bepaalde omgeving wordt geschreven.
Ik zou deze aansturing graag vanuit een codeunit doen zeker omdat soms het pdf bestand onder bepaalde omstandigheden automatisch gemaild moet worden. Ik heb van alles geprobeerd met de distiller automation server maar het lukt me niet.
Is er iemand die me op weg kan helpen of een voorbeeld heeft?
Groeten Frank
0
Comments
-
Op mbsonline was een voorbeeld van adobe. Je moet daar even zoeken.0
-
We use Win2PDF from Dane Prarie systems.
You can write Information about filename, location, encryption etc. in a registry key.
Win2pdf reads the registry and works silently in the background.Svensk.Tiger (Henning Möller)
PASS Multibank Solutions AG
(Kaum macht man was richtig, schon geht es. / Once you do it right, suddenly it works.)0 -
Kunnen Duitsers nu al Nederlands lezen :?
Moeten we toch oppassen wat we schrijven0 -
Wen de duitschen platt snacken könnt, könnt se och de snackerie vonne nederlandse verstahn ;-)Svensk.Tiger (Henning Möller)
PASS Multibank Solutions AG
(Kaum macht man was richtig, schon geht es. / Once you do it right, suddenly it works.)0 -
-
-
Persoonlijk heb ik goede erveringen met Active pdf printer, deze werkt met embedded code's.0
-
ja, die Duitsers verstehen (teilweise) nederlands
Könnt ihr denn auch deutsch lesen:?:
Do you make it right, it works too!0 -
garak wrote:ja, die Duitsers verstehen (teilweise) nederlands
Könnt ihr denn auch deutsch lesen:?:
Und ich bin kein Italiener aber ein Flame (und ich habe kein Umlaut auf das italienisches keyboard).Regards,Alain Krikilion
No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!0 -
Ja, de vlaggetjes die bij ge mibusogebruikers staan geven niet echt garantie op te taalkunde enzo...
Oppassen wat je zegt. :-$ :-#0 -
Mark Brummel wrote:Ja, de vlaggetjes die bij ge mibusogebruikers staan geven niet echt garantie op te taalkunde enzo...
Oppassen wat je zegt. :-$ :-#Regards,Alain Krikilion
No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions