Options

Foutje:: Report terughalen

JopjeJopje Member Posts: 50
edited 2005-10-21 in NAV Dutch speaking only
Hallo daar was ik weer :(

Dit keer met minder goed nieuws...

Om overzicht te geven over de omzet had ik een report gemaakt,
echter ik werkte in een zeer oude testdatabase, dus hebben ze de nieuwe databasebackup eroverheen gezet.....


Nu is het geval dat ze ook alle reports hebben ge-replace-ed...

Is er een manier om mijn 'oude' report terug te krijgen?


Alvast bedankt,
Remco de Jong
Bachelor of Business Administration and Information Technology
minor Application Development


" Don't use comma (,) use dot (.) "

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Helaas houd Navision geen historie van objecten vast.

    Als je objecten hebt overschreven is de enige mogelijkheid om ze terug te krijgen via een oude database of een fob.

    Sorry. :cry:
  • Options
    JopjeJopje Member Posts: 50
    ..
    dan weet ik voldoende, gelukkig is de kennis in mijn hoofd (nog) niet verloren gegaan :P


    In ieder geval alweer bedankt, had al wat gezocht op het internet maar kon geen restore tools vinden etc..


    x
    Remco de Jong
    Bachelor of Business Administration and Information Technology
    minor Application Development


    " Don't use comma (,) use dot (.) "
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Je die problemen hebben wij ook vaak als we met een team in een project werken.

    De Oplossing:
    Ontwikkel al je eigen objecten in een lokale kopie van de database. Dan heb je in elk geval altijd een kopie van je eigen werk.

    Wat Ook Werkt:
    Exporteer je werk elke dag naar een fob bestand en bewaar die op je eigen computer. Als je daar een gewoonte van maakt kost het haast geen tijd, en je hebt altijd iets om op terug te vallen. Plus zo heb je ook een archief van wat je hebt gedaan, voor als je vragen van collega's krijgt.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Daniel.

    Er is ook een tool te krijgen voor releasebeleid in Navision. Dit is een add-on.

    Deze is met name geschikt voor grote implementaties in Navision waar met meer programmeurs/databases gewerkt wordt.

    Ik kan zo gauw geen link vinden maar de eigenaar van de module is www.qurius.nl
  • Options
    JopjeJopje Member Posts: 50
    Ik ben niet iemand die graag met tooltjes werkt, maar ik zal deze tips zeker meenemen. Ondertussen heb ik Navision nu op mijn eigen laptop met alle gegevens, zodat andere mensen niet de nieuwste backups over mijn versie heen kunnen schrijven..


    En natuurlijk alvast een fijn weekend =D>
    Remco de Jong
    Bachelor of Business Administration and Information Technology
    minor Application Development


    " Don't use comma (,) use dot (.) "
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    De tool is ook niet zo geschikt voor kleine wijzigingen. :(

    Hij is bedoeld voor grote implementaties, en multinationals die zelf een programmeerafdeling hebben. :shock:

    Er komen heel wat procedures/instellingen bij kijken voor de parameterisatie. :?

    Ik denk dat voor jou inderdaad een lokale kopie het beste is. :wink:

    Succes. :D
Sign In or Register to comment.