cursor op meest recente (groot/artikel)posten

erwinterhuurne1erwinterhuurne1 Member Posts: 3
edited 2016-10-27 in NAV Dutch speaking only
Goedemiddag,

Zodra ik klik op het saldo van een willekeurige grootboekrekening, staat mijn cursor op de eerst (op datum) aangemaakte grootboekpost. Deze stamt uit 2007. Ik wil eigenlijk dat mijn cursor onderaan te staan komt, dus op de meest recente post (post van vandaag). Hoe pas ik dit aan in NAV2015/NAV2016?

In oudere versies van NAV was dit vrij eenvoudig in te regelen via de objectdesigner. Echter in nieuwere versies kan ik het niet meer vinden. Iemand die hier het antwoord op heeft?

Alvast bedankt voor de moeite.

Answers

  • SogSog Member Posts: 1,023
    Hallo, de cursor zou altijd op de eerste record moeten staan in een lijst. Dus je wil de sortering aanpassen zodat de laatste record eerst staat.
    Eerst en vooral, in de RTC kan je op elke kolom klikken om de sortering naar persoonlijke wens aan te passen. Dit wordt dan opgeslagen in je gebruiker settings. Dus als je 1 of 2 x klikt op de entry no. kolom in je grootboekposten lijst, zullen deze correct gesorteerd staan.

    Daarnaast kan je in de object designer, de initiële sortering aanpassen.
    Dit kan door de page properties te openen (Selecteer de lege regel na de laatste regel in de page designer, druk op shift+f4 om de properties te openen. Onder de property source table, heb je source table view. Daar kan je de key en de sort order aanpassen. Voor grootboekposten is dit de key "Entry No." en order "Descending".
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • erwinterhuurne1erwinterhuurne1 Member Posts: 3
    Top! Heel erg bedankt voor de imput! Ben ermee geholpen.
Sign In or Register to comment.